Melissa Horn, morsvila och julkort

Den här veckan är lite speciell – För det första ska Saga äntligen tillbaka på dagis efter en hel vecka borta! Hurra! Hon hostar nog ännu lite men det är så sällan att jag tror det går bra. Hennes energinivåer har varit på +10000 ungefär så det är också skönt för mig att hon far på dagis kan jag erkänna. Toddler parents know…

För det andra så ska jag åka iväg till Helsingfors på torsdag efter jobbet! Ser såå fram emot det. Emma, Paula och jag ska på Melissa Horns konsert, o så sover jag över hos Emma. Jag är ledig från torsdag kväll till söndag kväll, så himla skönt! På fredagen ska jag titta in i Lush, längtar efter att få fylla skåpet med färska härligheter därifrån. Min älsklingsbutik, verkligen! Ska bli så härligt att få lite morsvila, jag har känt stressnivåerna på högsta nivå på sistone, har fått av mina gamla pre-epilepsi-vibbar vilket alltid är lika mycket av en wakeup-call för mig att ta det lugnt. Det är en speciell sorts illamående jag känner då och då vet jag – STOPP, stanna upp ta det lugnt. Andas ut och in. Jag hade alltså ”stressrelaterade epilepsianfall” när jag var yngre. 

För det tredje så ska jag försöka få in en julkortsfotografering av Saga nånstans också. Lycka till bara, med tanke på att det är mörkt hela tiden.. Men vi har platsen så gott som färdig så det är bara att klä på barnet och hoppas att hon hålls där 😉 Bara jag får dem fotade så ska jag äntligen skicka in en beställning på foton.

Förra årets julkort såg ut så här.

Sandra Vaihelas foto.

En reaktion på ”Melissa Horn, morsvila och julkort

Kommentera detta!

