En kattunge i huset

Som rubriken säger har vi fått hem en kattunge. Jag hittade henne hos en djurskyddsförening och föll direkt. Hon heter Ellen och är ett halvår gammal. Hon har anpassat sig väldigt bra i familjen, nu väntar vi ännu på att den äldre katten Milla ska anpassa sig. Igår fräste hon ännu åt Ellen men hon fick lite godis så då blev hon nöjdare, men Ellen sover ännu i vårt sovrum så att de inte kan börja gräla nattetid.

På dagarna följer hon med vart jag går, bokstavligen. Hon går emellan fötterna så att man med jämna mellanrum småsnubblar lite, kul, hehe. Men ni kanske vill se hur hon ser ut?

_MG_5919_MG_5923

Just nu sitter jag o skriver i matsalen, Saga sover ännu och Sambon är på jobb en sväng, o Ellen far omkring som skjuten ur en kanon, jagar spöken så hon faller omkull och busar allt vad hon hinner. Hittills har inget gått sönder men jag väntar bara för hon är överallt… Snart ska jag åka iväg på jobb och idag fyller Lindex 30 år i Finland, så vi är kalasklädda och bjuder på 30% på hela sortimentet! Så behöver ni nånting, kom idag. Jag är på plats för kundservice så jag hinner till och med kanske mer än säga hej den här lördagen 😉

Kommentera detta!

