Att ändra bröllopets färgskala

Vilken härlig söndag det har varit! Igår kväll kom mina tjejer hit och vi hade en perfekt myskväll med mycket snask, mycket skumppa och ett par halvdåliga filmer med bra stämning på tv.

Söndag morgon till ära sov Saga till halv nio så jag som var uppe sent fick en ”rejäl” sovmorgon med andra ord. En stund senare dök Paula upp från gästrummet och snart steg även Emma upp, lockade av kaffedoften misstänker jag… Klockan tio knackade det på dörren och in kom Linda. Dagens planer : Åka iväg till Åminne för att prova brudtärneklänningar.

Sagt och gjort, efter x antal koppar kaffe packade jag ut bilstolen och in tre brudtärnor i bilen och så körde vi iväg. Möttes av en glad Elin och fick äntligen se hennes studio in real life. Elin berättade lite om klänningarna och om vad som stod på agendan idag och så fick vi börja provandet. Jag kunde ju inte bara sitta där och se på utan provade också en bunt klänningar. Favoriten blev en burgundy/vinröd Nicolie dress som jag nog behöver i min garderob antingen i Midi eller Maxi-längd. Tänker att Midi nog är mest praktiskt så misstänker att det blir den… Men kände mig i alla fall SÅ. SNYGG. ATT. DET. KRÄVS. CAPSLOCK. Kolla bara! Spöket ni ser är Paula som blev lite halv 😀

IMG_20171001_122757_978.jpg

Vi hittade klänningar åt alla tre tärnorna, min ursprungliga önskan att de skulle ha likadana klänningar i samma färg skrotades ungefär i samma sekund Paula klädde på sig en klänning som bara såg fantastisk ut på henne och som dessutom var exakt samma nyans som nagellacket hon hade på naglarna… Bara att ge upp då kände jag 😉 Så nu har de alla olika färg, men de går i en vacker enhetlig färgskala ändå.

PS. Det här är inte ett sponsrat inlägg, eller Elin om du känner för det så let’s talk 😉 Men nu då butik efter butik stänger här i trakterna vill jag mer än nånsin tipsa om lokala förmågor som verkligen kan sin sak, så behöver du en klänning eller flera till fest, bröllop, brudtärnor eller liknande, kolla in E/S Design. Infinity dress finns även för barn…

4 reaktioner på ”Att ändra bröllopets färgskala

Kommentera detta!

