Att ha en ledig fredag

Godmorgon! Idag har jag dag ett av min semestervecka! Hurra! Saga är hos sin fafa o bonusfamo på övernattning så jag fick sova också, men vaknade förstås ändå klockan sju. Jaja, jag fick ju koka kaffet i tystnad i alla fall!

_MG_5567

Nu sitter jag i vår underbara träsoffa som är full av mysiga kuddar och lammfällar och dricker kaffe kokat i pressopanna. Tände några ljus och släckte alla lampor. Ute blåser och regnar det och himlen är grå. Löv fladdrar ner förbi fönstret med jämna mellanrum och i högtalarna spelar en spellista som heter ”Bröllopslåtar på svenska”, jag letar med ljus och lykta efter den perfekta sången för vår första dans. Ni som känner mig vet hur otroligt mycket musik betytt och betyder i mitt liv och hur rätt låt ger mig gåshud och tårar väldigt enkelt.

Så en väldigt bra start på semestern även om jag slog upp ögonen klockan sju. Idag har jag inga planer alls, så får se vad jag hittar på. Funderade på gym, funderade på att se om någon har ledigt till att fixa naglarna eller håret, funderade på höstmarknaden och funderade på att städa.

Men dagen är öppen och inget är bestämt än, och så får det bli idag. Jag går på känsla, det händer allt för sällan numera när tiden aldrig räcker till till att vara spontan.

4 reaktioner på ”Att ha en ledig fredag

  1. Ted Gärdestads ”för kärleken skull” är fin… eller ”Aldrig ska jag sluta älska dig” som jag första gången hörde i filmen Livet är en Schlager. Fina låtar… Oj så jag skulle villa gifta mig nu 😀

    Tror vi ska förnya våra löften om tre år så får jag ha lite bröllopsyra igen 😉

  2. Ännu doftar kärlek med Marie Fredriksson sjöngs det i kyrkan på vårt bröllop. Vet inte om den passar som första dansen men jag tycker den är jättefin.

  3. Själv älskar jag ”För att jag älskar dig” med Sarah Dawn Finer… Och på vårt bröllop sjöngs ”Min kärlek” av Shirley Clamp, den har ju alltid en speciell plats i mitt hjärta! ❤❤❤ I kyrkan sjöngs också temasången från ”Lovestory” för den var bara så VI.

Kommentera detta!

