Nu tar jag revansch

Ni som har följt mig en tid vet att jag sen augusti i fjol har gått ner 16 kilo med hjälp av LCHF och träning.

Över sommaren har jag i alla fall inte gjort annat än fuskat, och samtidigt som jag delvis ätit lchf har jag också ätit rätt mycket sockerhaltiga saker som bulla och glass. Detta har förutom (ynka) 1 kilos viktuppgång resulterat i att jag blivit lite rädd att jag förstör min kropp på detta vis. Både fett och socker är inte en bra kombination, det vet ju alla.

Så idag har jag lagat matlista för tre veckor framåt på Excel, komplett med handlarlista till. Ska både kolla hur det går ekonomiskt och även hur det går för kroppen att börja äta mindre socker och kolhydrater igen. Jag har ju inte mått bra av att äta mycket kh, bland annat potatis ger mig grymt magknip en kvart efter att jag ätit det. Inte bra. Varför gör man sånt åt sig själv?

Men nu tar jag revansch! Mitt mål är ytterligare -15 kg, främst för att jag då kanske svankar mindre och därmed även har mindre ont i ryggen. Håll tummarna för mig och att jag fixar det!!

En reaktion på ”Nu tar jag revansch

Kommentera detta!

