Sommarstugan

Godmorgon kära bloggläsare!

_MG_5131 Saga och jag befinner oss på min sommarstuga medan Sambon är hemma o jobbar. Jag älskar inte precis att sova ensam som enda vuxen på andra ställen än hemma, gillade inte det i vårt barndomshem heller men nu kände jag att jag måste face my fears och bli här i några nätter. Jag har helt enkelt för livlig fantasi för sånt, kan inte se, läsa eller tänka på nånting ”skrämmande” under hela kvällen om jag är ensam.

_MG_5149

Så igår levde jag glammigt, när Saga var nattad och sov gott tog jag en dusch ute i bastun, åt maten jag glömt bort hela dagen (tänk er den huvudvärken!) och till sist satt jag i soffan med en serie på Netflix på datorn, en skål med popcorn och ett glas rött. Lite över klockan 22 sov jag redan och vi sov faktiskt ända till 07 imorse, hemskt hur det räknas som sovmorgon nu för tiden!! Men skönt. Sov i samma ställning hela natten och trots det vaknade jag utan ryggvärk, skönt det också!

_MG_5176 _MG_5174

Just nu regnar det så vi sitter i soffan tillsammans och ser på barnprogram, hoppas på sol snart för jag har inga regnkläder med åt Saga, så i värsta fall får vi lämna ön för lite program. Det är inte långt till Nådendal men det känns ändå rätt onödigt, en kvarleva från min barndom. När man väl är här så är man. Ön lämnas bara i akuta fall eller för hemresa.

_MG_5165

Kommentera detta!

