Livet som två

Jag säger då det, livet som två-åring är verkligen tungt.

Som till exempel då barnet vill ha Frozen-flingor som hennes mor köpte i ett svagt ögonblick. Så då får hon det. Med jogurt. För hon ville ha jogurt.

Men så är ju det inte blandat. Så snälla mamma blandar. Men så är det ju blandat. Helt fel.

”La bill itt ha.”

Riktigt trötta dagar ger jag lite upp istället för att argumentera och så får hon knäckebröd med smör på så att hon kan sitta och slicka i sig smöret och sen vägra äta knäckebrödet, för att sen be om flingorna hon tvingade sin mor äta upp.

”MINA SINGOL!!! Bill ha mina singol!!!”

Så kanske, kanske får hon singol på nytt för att hennes mor eller far är trött på striden som aldrig slutar, bara för att börja om igen med grälet om huruvida flingorna är eller inte är blandade.

Livet som två, ja. Så adderar vi hela dagens strider på detta. Inte lätt när alla missförstår en, när mamma och pappa bara gör fel hela tiden och ingenting blir rätt. Håhå.

4 reaktioner på ”Livet som två

  1. Ååh, jag gjorde också misstaget att gå på Frozenflingor trixet med texten Fullkorn på paketet. Då jag öppnade kom vanilj-och sockeressansdoften emot mig och barnen mindre nöjda över att jag inte ansåg att dom var varken kvällsmål eller frukost utan på sin höjd en efterrätt. Aldrig mer över min tröskel så länge jag handlar maten 🙂

  2. Låter exakt som hos oss! Ibland får man inte ens titta på henne utan att hon blir ursinnig och ropar ”du får int si på mej!” inte är det lätt. Läste en trotsbok förra veckan där jag blev påmind om att bara ta de viktigaste striderna då det är som värst, för en del dagar är precis allt ändå fel.

Kommentera detta!

