Livets första vabb

Gilla bloggen på Facebook
Följ mig på Instagram

Alltså djiis, vilka intensiva dagar vi har haft. Eller, egentligen inte, men sen ändå. Saga har varit sjukledig i två dar och jag har ju varit hemma med henne så klart, hon har haft en släng av influensa, med grym hosta och snuva. Nu är hon äntligen bättre och jag kan fa på jobb imorgon – på semester, känns det som. För när en två-åring är sjuk men inte har feber längre, då ta mig tusan är det energi på gångs. Hon har varit vild som en apa på energidricka idag, och har klättrat, skuttat, sprungit, pratat oavbrutet sen hon slog upp ögonen, vägrat sova dagssömn vilket ledde till allt det tidigare nämnda + gnäll på det.

Ja, och så dålig nattsömn till. Jag har inte varit mitt bästa jag, om vi säger så. Får jag inte sova är jag inte så trevlig, men åtminstone vet jag ju det själv… Nu är dessutom både Sambon och jag på väg att bli sjuka också, men jag försöker självmedicinera med Coldrex, massa vätska och vila nu på kvällen när Saga är nattad. Två arbetsdagar kvar och jag har verkligen inte möjlighet att vara sjuk, då det dessutom är semestertider. Jag vet, man ska inte tänka så, men nog gör jag det ändå.

Så wish me luck! Nu tror jag att jag ska blanda lite dipp och skära upp lite grönsaker för en kväll i soffan. Tänker söka bröllopsinspo på Pinterest och slötitta på New Girl. Älskar ju att planera fester och tänker suga ut ALLT ur bröllopsplaneringen. Bra plan, visst?

 

Kommentera detta!

