Sevendays Midsommarlista!

_MG_4542

  • Det här är planerna för midsommar: Vi kommer hänga på Fästmannens stuga, men först ska jag jobba några timmar. 08-12 har Lindex alltså öppet för er som bor i trakterna! Om inte annat kan ni komma in en sväng o snacka lite med oss som är på jobb 😉 Vi kommer också få gäster till stugan på fredagen och jag ser verkligen fram emot en långhelg utan måsten.

 

  • Det bästa med midsommaren är: Att ”alla” är på sina stugor! De är så skönt att va ute i naturen och att kunna göra lite vad man vill i några dar. Avslappning deluxe! Ja, och så all smarrig sommarmat som man lagar!

 

 

  • Det sämsta med midsommaren är: För mig är det faktiskt att många dricker allt för mycket och att det alltid finns en massa dystra nyheter efteråt. Snälla snälla, drick med måtta, kör inte bil i fyllan och gå inte och simma om promillena stigit för högt. Ingen är odödlig. O tänk på barnen… Som barn var jag väldigt osäker när det gällde vuxna som druckit, minns jag. Jag kommer nog dricka ett glas vin eller så men nån i gänget ska vara i körskick om nåt händer och man behöver åka iväg.

 

 

_MG_4647

  • En tradition jag inte bryter: Oj, vi är faktiskt inte så enormt traditionsenliga i vår familj men jag brukar alltid plocka stora vilda blombuketter på midsommar, o så MÅSTE man ju grilla även om det kanske snöar.
  • Ett måste på midsommarbordet: Rökt lax och sallad!
  • Tre tips för en lyckad kväll: 1. Släpp stressen. På riktigt. Det är inte så farligt om allt inte blir som du tänkte.  2. Ät av allt det goda utan att fundera på kalorier, kolhydrater, socker eller dylikt! Det tänker jag göra! 3. Tänd en massa ljus när det börjar mörkna lite, så himla mysigt i midsommarkvällen! ❤
  • Jag firar/firar inte midsommar för att: Jag firar inte egentligen, men jag njuter ju verkligen av att få vara med familjen.
  • Ett starkt midsommarminne: Jag minns inte så mycket av just midsommar men när jag hör ordet midsommar ser jag genast min egen stuga framför mig, en tidig sommarmorgon när det börjat ljusna igen och man vakat hela natten.

_MG_7696_MG_1599

Kommentera detta!

