Min första lön

Lördagmorgonen till ära tänkte jag skriva om något så pass ofint som pengar!

Jag fick min första lön på två år igår. Fatta den känslan! Jag tankade bilen full och det tog så länge att jag nästan blev lite orolig att tanken läcker nånstans. Har alltså inte tankat den full på så lång tid.

Sen åkte jag till Puutarha Tahvoset som råkade ha sin årliga försäljningsdag igår. Vilken lycka då jag hade tänkt använda mina ”lediga” timmar före jobbet till just blomhandel. Kom hem med tre sorters rosor, en Clematis och en Hortensia.

Slutligen hann jag ännu åka på lunch till pub Niska. Satt i solen ensam och njöt. Att kunna köpa sin lunch med riktigt egna pengar, bara det. Så liten grej men samtidigt så stor när man ekonomiskt varit mestadels beroende av någon annan i lång tid.

Sandra Vaihelas foto.

Nu ska jag gå ut i solen o dricka morgonkaffe innan jobbet. Vaknade klockan fem då Saga hostade o hostade, hon höll på i en o en halv timme med pauser men nu verkar hon ha somnat äntligen, jag hann precis värma ett glas ”mormors saft” med honung men det får vänta bara. Hoppas hon sover länge och gott nu. ❤

En reaktion på ”Min första lön

Kommentera detta!

