Sevendays skönhetslista

Det här är skönhet för migJag ser skönhet i rätt mycket. Jag är bra på att se nåt vackert i alla, så detta är egentligen en ganska svår fråga. Brukar söka skönheten i alla, speciellt de som inte är ”klassiskt” vackra och älskar att ge (kanske lite oväntade) komplimanger för sånt jag tycker är skönhet hos någon annan. Så för mig är skönhet ett väldigt brett begrepp som inte kan definieras kort.

Mina bästa skönhetstips: Drick tillräckligt med vatten, kolla upp vad för sorts hy du har och använd produkter som passar, använd ekologisk kallpressad KOKOSOLJA till det mesta, satsa på ekologiskt eller åtminstone mindre kemikalier.

Dagens skönhetsideal är: Åt helvete. Fast vet ni vad jag inser när jag skriver denna lista? Jag har nu blivit så ”gammal” att jag inte längre funderar på sånt. Alls. Jag klär mig som jag vill, sminkar mig som jag vill, har håret som jag vill. Funderar inte på att passa in särskilt mycket längre.

Sandra Vaihelas foto.

Jag motarbetar/följer skönhetsidealen på det här sättet: Jag är ju då som sagt väldigt mycket mig själv. Visst noppar jag ögonbrynen och rakar mig under armarna, men det gör jag för min egen skull. Jag försöker lära mig att godkänna mig själv till hundra procent som jag är. Som ni vet går jag just nu igenom en livsstilsförändring och det går sakta även om jag tappat 15 kg, men jag tar faktiskt ingen stress över att äta glass eller godis nu som då. På detta sätt kan man väl säga att jag motarbetar idealen, genom att acceptera mig som jag är och vad jag än väger.

Min skönhetsrutin: Den varierar, men det jag mest funderar på är håret. Jag använder enbart salongsprodukter till det och just nu är det Maria Nilas produkter som gäller. Annars använder jag mest Lush och kokosolja till ansiktet och kroppen. Ansiktsmasken Cup’o’coffee eller Magnaminty är mina favvisar. Sminkmässigt är det CC-kräm och mascara samt solpuder som gäller i vardagen. Här kommer förresten ett superbra tips på en ekologisk kroppsskrubb : Blanda kaffesump och kokosolja, samt socker om du vill. Skrubba loss i duschen. You are welcome.

Senaste gången jag upplevde skönhet: Svår fråga att svara på eftersom jag som sagt ser skönhet i det mesta, hehe. Men tyckte jag var väldigt naturligt vacker idag faktiskt! Hurra för mig.

En person som är vacker: Jag! Man säger det inte tillräckligt ofta. Upprepa det för dig själv också nu, för du. Är. Vacker.

Nu tog listan slut men jag måste ännu fortsätta lite snacka, för på jobbet här om dagen kom en kund och pratade med mig och berättade att hen läser min blogg. För att göra en kort historia ännu lite kortare så sa hen åt mig att jag har en sådan fantastisk utstrålning, och vet ni vad? Jag har alltid velat var en människa som har utstrålning så där att andra också ser den. Lite magiskt, så där. Så tusen tack för den kommentaren, den värmer hjärtat ännu! ❤

Kommentera detta!

