Jobb, egentid och KOKOSOLJA

Godmorgon måndag! Vilken härlig start på veckan att få dricka morgonkaffet varmt, jag har morgontur så Saga ska va ”tidigt” på dagis, alltså 08.30. Det känns riktigt härligt med måndag idag, vet ni! Jobbet känns såå kul efter två år hemma och jag känner mig som en människa igen och inte bara mamma! Fast jag har en så fin sambo som ger mig egentid när jag behöver det och nästan viktigare – Han ”tvingar mig” ta egentid också när jag tror att  jag inte behöver det. Som igår föreslog han att jag skulle åka ensam till Ikea, men ekonomiskt sett hade det nog inte varit särskilt vettigt haha! Egentid i Ikea? Aint nobody got a car big enough for that. Skulle kommit hem med den ljusblå fåtöljen jag dreglat över en tid nu.

Igår kom i alla fall tröttheten ikapp efter en vecka med detta nya liv, och hela kvällen hängde jag ensam i soffan. Lyx! Lade ansiktsmask, lackade naglarna, kollade på Titanic och åt en Propud. Smarrigt värre. Jag släppte alla måsten och behövde verkligen vila. En är ju inte 20 längre! Utan, eh, 25. Haha. Stor skillnad.

På tal om ålder tänker jag helt brutalt hoppa från jobbet till nåt annat ämne: Jag har verkligen blivit pånyttfrälst av kokosoljan nu. Jag använder den till allt. Huden. Ansiktet. Som ögonkräm. Till rakning av ben. Som hårinpackning. Att poppa popcorn med (ger ingen bismak enligt mig). Nästan mer utanpå än till matlagning men vad gör det? Vad använder du helst kokosolja till? 

Skärmklipp 2017-05-08 07.11.44.png

2 reaktioner på ”Jobb, egentid och KOKOSOLJA

  1. Jag använder kallpressad kokosolja till att smörja huden med ifall den är torr, som solskydd och till matlagning använder jag kokosolja utan smak från hälsokost. Jag gillar inte kokossmak men den smakar som sagt inget så i den steker jag mat 🙂

  2. Jag använder kokosolja till kaffet, som hudkräm, scrubb, hårmask, smink borttagning bla 😊

Kommentera detta!

