Minus FEMTON kilo.

Idag stod vågen på PRICK -15 kg. Hade fastnat på -13.5, gått lite upp tillbaka under påsken men ner igen nu sakta. 

Jag har ända sen jag var tio år velat gå ner de där magiska ”10 kg” som många påstår ändå inte förändrar nånting. Tio år gamla Sandra fick höra på när hälsovårdaren började klaga på för högt BMI. Jag undrar om hon vet att hon lyckades förstöra mitt självförtroende för ungefär 15 år framåt? För att jag vägde för mycket enligt en tabell som inte borde användas. När jag ser på bilder från den tiden ser jag ju en normal människa, men i mitt huvud var jag enorm och omöjlig att älska pga det, vilket ledde till att jag snart åt mina känslor. 15 år senare hade jag i alla fall lyckats tröstäta mig igenom alla traumor på vägen hit, till en vikt som på riktigt var för stor för MITT välmående*.

För mig har dessa 10-15 kg därför i alla fall förändrat allt, för först nu hade de verkligen en stor skillnad i måendet. Jag mår bättre. Jag känner mig fantastiskt snygg för mina kläder PASSAR, de går på mig enkelt. Att de är en viss storlek har ingen skillnad för de PASSAR. Min favoritkjol slank på nån dag sen, den jag trodde aldrig sku gå längre. Att samma kläder som jag tyckte var för stora pga siffrorna på lapparna känns BRA nu innebär också att mitt sätt att tänka har förändrats. Alla vet ju att siffrorna, storlekarna, inte betyder nånting längre. Vare sig en är storlek 38, 44 eller 52. Min klädstorlek står på 46/48 nu om ni undrade. Före graviditeten innebar samma vikt storlek 44/46. Kroppen förändras. 

 

Många frågar vad jag gör med LCHF sen när jag gått ner 30 kg, vilket är målet (tills sommaren 2018). Ja, vad gör jag då? Jag fortsätter som nu. Kanske lite mer liberalt, mera morötter och sånt som inte räknas som egentlig LCHF. Just nu fuskar jag ändå ett par gånger i veckan så jag tror inte nånting ändras sen mera. Jag mår bättre utan kolhydrater så varför fortsätta? 

(* Att det var för mycket för mitt mående betyder inte att du inte kan må bra med en ”för stor” vikt.)

11 reaktioner på ”Minus FEMTON kilo.

  1. Så kiva att läsa att du mår bra i dig själv! Det är jätteviktigt! Jag inser nog att det inte alls är viktigt vilken storlek det står på kläderna även om det känns viktigt för mig – men ingen annan bryr sig ju. Dessutom ser ju alla andra den fina insidan 🙂 Fortsätt be awesome! 😀

  2. Wow, bra kämpat! Och det bästa är ju när man själv känner förändringen, att man mår bättre, trivs bättre med sin kropp och kläderna passar! 😀

Kommentera detta!

