Valborg och slutet av en era

Ingen av er har ju missat att det var vappen igår! Familjen och jag firade i Åbo tillsammans med min mamma och som utlovat bröt molntäcket upp lite före klockan 17 och när Brahe Djäknar tog de första tonerna på Vårdberget sken solen. Helt perfekt.

Igår var dock också en rätt vemodig dag i mitt hjärta, nämligen den sista vårdlediga dagen för mig. Visst, jag kommer faktiskt att vara vårdledig i juli också men det känns ändå väldigt tungt i hjärtat just nu. Jag ser enormt mycket fram emot att få återvända till jobbet men ni som har barn och jobbar, ni vet. Man kan inte få allt och det känns det nog som en bra tid för Saga att börja på dagis då hon är så otroligt social och ganska vild av sig.

Imorgon är jag ännu ledig men Saga får va på dagis några timmar ändå, imorgon ska hon också sova där för första gången och då kändes det bra att vara hemma ifall det mot förmodan blir en så stor kris att mamma behövs. Jag är ju säker på att tjejerna på dagiset kan sin sak och får henne att sova inne, men ändå är det ju ganska nervöst. Jag har packat en kass med blöjor, regnkläder, stövlar, tunnare skor, ja, lite allt möjligt som kan tänkas behövas. Nalle är så klart med och också ett foto på Saga i famnen på Sambon och mig. Nåt mer jag kan tänkas behöva packa ner?

Nu ska jag njuta av min sista riktigt lediga kväll på en tid, ska faktiskt smutta på ett glas rödvin och lägga ansiktsmask tror jag. Saga har somnat efter att ha sjungit, hojtat, pratat på i sitt rum och med sina mjukisar och dockor, tror jag måste gå och kolla att hon faktiskt ligger i sängen och inte sover på golvet hehe…

Ha en skön kväll vänner!

Sandra Vaihelas foto. Sandra Vaihelas foto.

PS. Förresten, på den tredje dagisdagen vinkade Saga glatt hejdå! Såå bra känsla. Hoppas på samma glädje imorgon. ❤

Kommentera detta!

