Två-årskalaspanik

Sagas två-årsdag närmar sig med stormsteg och jag har inte planerat N Å N T I N G annat än att jag köpt lite servetter, pappersfat och ballonger. Det blir lite Frozen-tema på kalaset.

Jag borde planera vad vi ska bjuda på, tårta och sockerfri tårta… Packa presenter som tack och lov är inköpta. Gästerna är bjudna och vi har inte önskat så där jättemycket åt Saga. Hon blir bara två men har redan så mycket grejer, jag blir så stressad på alla grejer som är överallt hela tiden! Vill inte ha en Kallax till leksakerna men snart blir vi nog illa tvungna att falla för det trycket då de ju är så väldigt praktiska i barnkammare, speciellt då man kan dc-fixa bilder på lådornas innehåll utanpå.

Så pysselgrejer, träpussel, tarra/rit/färgböcker, presentkort till HopLop och dylika, kläder i stl 92/98 eller presentkort, och så några specifika önskemål som vi vet att hon kommer att få. Jag känner att vi hellre önskar att hon inte får så mycket saker nu när hon ändå inte kommer minnas sin födelsedag för evigt. Så kan hon få sånt hon verkligen vill ha och kan önska sig själv när hon blir äldre. Hellre får hon njuta av att ha alla sina nära och kära på besök för att fira hennes dag än att bara öppna paket hela dagen.

Hur har ni tänkt kring era två-åringars kalas? Vad har ni önskat åt dem? Har ni tips på sockerfria bakverk och tårtor, Frozentårta och saltigt att bjuda på så varsågoda och dela med er, gärna med länk till recept! Funderar på att laga en tårta av vattenmelonskivor och vispgrädde åt barnen, vad tror ni om det?

_MG_8260

Det här bjöds Saga på till frukost ifjol då hon fyllde år och det kommer hon nog få igen i år. Receptet på denna sockerfria, busenkla muffins hittar ni här.

6 reaktioner på ”Två-årskalaspanik

  1. Du har ju planerat massor redan låter det som! 😉 Vi har varken tema eller nåt annat och kalaset redan om ca en vecka! (uuh, är de verkligen 2 redan??!!).. en enkel tårta blir det säkert och sedan ett stort fat med olika frukter i bitar (då syskonbarnen inte heller tycker om varken godis eller tårta), grönsaksdipp och så rågchips med laxröra (lilla Es favorit!). Tycker inte det behöver vara bara sött på kalas överlag, gott med annat plock också! Angående presenter tänker vi helt lika, hellre några få saker hon verkligen har glädje av.

  2. Om ni inte redan har så är en Puky sparkcykel en perfekt 2-års present. Som du själv skrev, hon kommer inte komma ihåg sin två-årsdag så länge, så stressa inte. Njut i stället!

  3. Ja men hjälp, vår lilla fyller ju två snart också kom jag på nu 🙈 det finns ju massor med fruktspett och sånt på pinterest, nåt sånt gjorde jag ifjol 🙂 tack för receptet på muffinsen, det måste vi prova 😊

  4. Här blir det 2-årskalas om 2 veckor, kan knappt fatta det… Blir Herreys grattistårta som var min favorit när jag växte upp, den hade vi ifjol också. Och lite annat smått och gott, kanske muffins och ev de goda cake popsen jag hade lagat ifjol om jag orkar (var en hel del jobb med dem…) och så något salt. Inget supermärkvärdigt. I presentväg har vi tänkt skaffa en Puky och så blur det lite annat smått och gott, kläder, lite Duplo, någon tecknad DVD osv. Har önskat bl a kläder, uteleksaker, pussel och böcker.

Kommentera detta!

