Dansar ni nakna hemma?

Denna fråga riktar sig kanske mest till de av mina läsare som har småbarn, men naturligtvis kan ni andra också svara på den!

Frågan är så enkel som denna,

  • Vad gör ni när ni är ensamma hemma? 

Sover ni? Städar? Pyntar? Inreder, bakar eller dansar runt nakna i underkläderna? Jag läste precis på Hannas blogg att hon skulle vara två dagar ensam hemma och jag kunde inte låta bli att tänka att det lät vansinnigt skönt. Hade verkligen varit lyx och i princip skulle jag ju kunna stanna hemma medan de andra åker till stugan på påsken, men det är ju inte riktigt samma sak på nåt vis. Påsken vill jag fira med familjen och jag längtar såå mycket efter doften av saltvatten…

3 reaktioner på ”Dansar ni nakna hemma?

  1. Brukar inte vara så långa stunder jag är ensam hemma, men redan det att man och barn är ute på gården och det är lugnt och tyst i huset kan kännas som rena lyxen. Brukar parkera mig i soffan och se på TV, kolla på datorn eller kanske läsa någon tidning. Inget spännande eller häftigt med andra ord, men sååå skönt att få göra det i lugn och ro! 😋

  2. Alltså jag tränar ju i princip alltid då jag är ensam hemma. Och ätre god mat samt försöker sitta ner i soffan i lugn och ro. Men bara om jag städat först, annars städar jag alltid först för att sesan kunna göra något annat 😀

  3. Allt som oftast gör jag nog något nyttigt, som att städa eller tvätta när jag är ensam. Det går lättare då när man inte blir avbruten stup i kvarten och jag klarar inte riktigt av att bara vara innan jag gjort någon nytta först. Men jag försöker också att bara dricka kaffe och slappa när jag är ensam. Duscha länge utan att någon vill komma till badrummet. Läsa bok. Se på ”mina” serier på netflix. Äta mat som bara jag gillar. Fara på lenkki när jag själv har lust osv.

    Att vara ensam är sån lyx och något jag verkligen behöver. Som tur får jag allt mer av den här lyxvaran nu då barnen har vuxit sej lite större. Och som tur är vet Maken att jag blir gladare av att få vara ensam hemma nu som då och han gillar att göra äventyr med barnen. Win win!

Kommentera detta!

