48 h senare

Två dygn gick men sambon och jag överlevde utan att spy! Vet ej vad det var men småbarn kan ju spy av vad som helst. Förlåt, nu ska jag sluta säga det ordet!!

Måndag, april, ny vecka. Om prick en månad är jag på jobb igen och mitt hjärta jublar och gråter samtidigt. Jag kan inte förstå att det nu är min tur att återvända till arbetslivet! 03.05.2017 har känts så långt borta så länge och nu plötsligt är det inte alls långt kvar. Men i juli kommer jag faktiskt att vara vårdledig igen eftersom Sagas dagis är stängt. Så det blir mjukstart för båda. Men ja, ny vecka och ny inspiration trots det gråa vädret.

Denna vecka ska jag hinna gå igenom mitt klädskåp har jag tänkt. Se vad som behövs i klädväg efter två omtumlande år kroppsmässigt. Kan man jobba i klädbutik i mjukisbyxor? Nå i princip så finns det väl inget som säger nej men jag skulle inte trivas, hehe. Har dock klickat hem några lite mjukare harembyxor så tror de blir flitigt använda bara de passar. Mjukstart bokstavligen.

Jag ska också planera kalas lite. Vår lilla stora tjej blir ju två år redan. Jag minns hur jag före hennes födelse läste om när folk skrev ”Det har gått så fort” och tänkte ”Jamen ta vara på tiden då, hallå” eller dylikt. Har carpe diemat allt jag kunnat de senaste två åren men för två sekunder sen föddes hon, för en sekund sen fyllde hon ett och nu fyller hon två om ytterligare en sekund. Ja, jag är rätt sentimental just nu som ni märker.

received_10155482229095125

Kommentera detta!

