Sjukstuga

Här kör vi på sjukstuga igen. Igår kväll hade Saga svårt att komma till ro och plötsligt hör jag hur hon spyr i sin säng. Upp och i duschen, hon fick så kallt att hon stod och skakade och grät stackarn. Efter duschen fick hon gosa i famnen länge länge tills hon hade varmt igen, sen bädda vi ner henne mellan oss i vår säng. Två timmar senare spydde hon igen men nu har hon mått bättre. Hängig förstås och så verkar hon va lite förkyld också, vilken tråkig start på vår sista vårdlediga månad tillsammans. Nu håller jag panikslaget tummarna för att det inte är magsjuka utan bara en råddig mage. Visst hoppas ni också?

Idag är hon i alla fall pappas lilla flicka och vill bara vara i pappas famn, vilket är rätt skönt för jag har sovit väldigt dåligt, utan täcke, ihopkurad i fotändan medan hon sov gott där jag brukar sova… Vad gör man inte för sin lilla tjej. Varje gång hon smackade lite med munnen i sömnen var jag där med ett ämbare, för säkerhet skull. Älskade lilla flicka. Hoppas illamåendet är över för i år.

_MG_2742.jpg

Kommentera detta!

