Att ha provat på HopLop

I morse när jag småsuckande satt och drack mitt morgonkaffe i sällskap av en trotsig tjej som gnagade på knäckebröd slog det mig plötsligt – Idag ska vi åka till HopLop. Det har varit i planerna länge redan att vi ska åka dit nån dag före jag börjar jobba och Saga börjar på dagis, men så har det aldrig passat och jag hade tänkt att det vore kul med nån annan vuxen med.

Men idag då vinden blåste så svinkall och min energinivå var på minus efter en dålig natt så kände jag att det vore helt perfekt. Sagt och gjort, genast klockan nio packade vi in oss i bilen och kom fram precis då de öppnade. De första två timmarna vi så gott som ensamma vilket var helt ypperligt då Saga lätt blir lite orolig om det är mycket oljud och stök (trots att hon gärna själv bidrar med båda hehe).

I nästan tre timmar busade vi på tillsammans, jag tog några foton på oss och på henne och sen lämnade jag telefonen i ett skåp så att vi verkligen kunde leka tillsammans utan störningar. Redan efter en liten stund fick jag höra något av det bästa möjliga då Saga skrattande sa ”Mamma Saga ha så loooooolit i lekpakken!” Vi klättrade och sprang, åkte rutschbana och bil och lekte med bollar och på hemvägen var Saga fortfarande så uppe i varv att hon höll sig vaken tills vi var hemma för att sen genast somna i vagnen.

En bra dag helt enkelt! Har ni besökt HopLop? Vad tyckte ni? Själv hade jag på nåt sätt ändå förväntat mig att det var större men det gjorde ingenting, det fanns ju ändå massor att göra!

Sandra Vaihelas foto.

3 reaktioner på ”Att ha provat på HopLop

    1. Alltså jaaa! Man vet ju aldrig med vår dam men förberedde henne lite hemma så hon visste att hon skulle få leka… Men reaktionen var över förväntan, hon ba ”WOOOOOOOOW” o stod och stirrade 😀

  1. Vi har varit till HopLop en gång och så 2 ggr till Swingeling som är motsvarande men lite mindre. Vi passade på medan min man var ledig i januari och februari då de dessutom hade sänkt priset vid Swingeling till 6 € och hade en 5 € kampanj vid HopLop på vardagarna. Ena gången var vi tillsammans med Felicias kusiner. När vi var vid HopLop var det också väldigt lugnt och det var skönt, bara några andra som var där med barnen. Felicia är ju ganska försiktig av sig och vågar inte klättra och rutscha hur som helst (nu senast vi var så halkade hon och slog näsan då hon skulle klättra upp i lilla rutschbanan och blev då lite rädd för det) utan vill man ska komma med eller gör annat, men hon gillar att vara där och vill inte hem sen, hehe! 😅 Tyckte bäst om HopLop eftersom det i största allmänhet var snyggare och fräschare där och fanns mer som Felicia gillade, också på ”stora” avdelningen, men lilla avdelningen var bättre där och serveringen var också bättre, plus att det fanns förvaringsboxar att sätta grejerna i så man inte behövde bekymra sig för väskor och annat utan kunde leks fritt. Felicia brukar bli helt slut efter att vi varit och lekt och somna direkt i bilen! 😋

Kommentera detta!

