Listan om mig

På andra plats i min blogg-poll blev mer om just mig. Så därför tänkte jag starta denna snoriga onsdag med en blogglista. Ja, jag är förkyld, Saga ser på tv och jag sitter vid datorn därför, skäms på mig! Så får man ju inte göra.

Hur gammal är du?
25 år. Hux flux hör jag till en ny åldersgrupp. (Ni vet, de där 18-24/25-35 osv)

Hur gammal känner du dig?
Jag känner mig faktiskt ganska 25. Inte så mycket äldre i alla fall. Det är ju svårt att veta, då jag inte varit 30 än.

FB_IMG_1446710320714

Vart bor du?
Jag bor i ett hus som jag har så otroligt många planer för och allt för lite pengar till det. Önskar mig en Euro-jackpotvinst så jag kan få allt det där jag vill utan att Sambon ska behöva jobba för det, han är ju byggare alltså.

Vad har du gjort idag?
Det är onsdag morgon och jag har hittills fixat frukost åt Saga och kaffe åt mig, sen har jag gråtit över att Saga inte kan äta exakt samma frukost hemma hos oss som hon åt med stor aptit hos sin momi. Jep, jag är trött och flunssig. Helt normal sak att gråta över. Nu ser Saga på My Little Pony en stund och jag snabbloggar en lista.

Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?
Tidig sommar skulle jag nästan säga är min favorit nu för tiden, ni vet, då när hela sommaren är framför en, världen vaknar till liv och allting bara doftar såå fantastiskt. När solen gassar och man kan sätta sig på trappan och dricka kaffe till ljudet av fågelsång. Ååh så jag längtar efter lediga dagar i MAJ.

Sandra Vaihelas foto. Sandra Vaihelas foto.

30 maj ifjol var det verkligen VARMT.

Är du beroende av något?
Choklad. Åh så jag alltid ständigt konstant längtar efter choklad.

Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
Ärligt talat hade jag velat befinna mig på en strand. Skrev det i nån tidigare lista men  tänk er att just nu få doppa tårna i vattnet, doften av saltvatten och fuktig luft, känna hur dagen vaknar medan solen blir varmare… Jag kan nästan känna det bara när jag skriver det!

Vad är du på för humör just nu?
Dåligt. Har nog vaknat på fel sida idag fast jag vaknade av mig själv.

Vilket är ditt favoritgodis?
Choklad och salmiak.

Vilken är din favoritaffär?
Svårt! Men inredningsaffärer definitivt.

Är du en morgon- eller kvällsmänniska?
Det här är en svår fråga tycker jag, för får ofta inspiration att städa klockan 22 på kvällen men kan hoppa ur sängen på morgonen som om en färdig lyxfrukost och en Channing Tatum utan skjorta hade väntat vid matbordet.

Har du blivit sydd någon gång?
Ja, jag bröt foten i en mopedolycka en gång och den blev ju då opererad. Ja, och så blev jag sydd när Saga föddes.

Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
Jag fick tulpaner på alla ❤ dag och så var mamma barnvakt medan supertrötta Sandra fick egentid.

Är du blyg?
Jag är det innerst inne ja, var verkligen blyg som barn och som jag minns det ville jag helst inte prata med nån som var det minsta lilla finskspråkig eller okänd annars.

Vad heter du i andranamn?
Sofia Christina efter mamma och mormor. Saga heter också Christina efter sin mormorsmor.

Vill du gifta dig?
2018 baby! Glöm inte att börja följa min bröllopsblogg.

Har du något smeknamn?
Sandy, Santtu, Kairi, Lina.

En reaktion på ”Listan om mig

Kommentera detta!

