Om att va den man vill

Om ni inte levt under en sten så har ni säkert märkt att det är fredag idag! Och vilken dag sen. Även denna dag har till största del gått utan gråt och gnäll, så otroligt skönt och jag hoppas det håller i sig. Vi började dagen med att hämta ett pussel jag köpt begagnat, och efter det åkte vi till simhallen.

Till skillnad från i måndags så var det väldigt folktomt idag, mycket skönt för Saga var så rädd senast. Bara vi och några pensionärer som jumppade. Nu kunde jag i lugn och ro utan desto mer bakgrundsljud vänja henne vid vattnet och lite ”lura” henne djupare än första trappsteget. Till sist lekte hon glatt med vatten till midjan och plaskade på som om hon aldrig gjort annat. Denna gång grät hon för att vi skulle åka hem, inte för att vi skulle gå i vattnet. Jag är så nöjd att vi återvände efter några dagar så att hon ännu kom ihåg mycket av förra gången.

Annars har vi tagit det rätt lugnt. Pusslat mycket idag igen och kollat lite på Sofia Ensimmäinen. Saga lär sig väldigt mycket uttryck från just den serien och den är inte så där extremt prinsessig utan huvudpersonen är faktiskt riktigt trevlig att se på. Den är ju tecknad så klart men i alla fall. I första avsnittet sjunger hon t.ex. en sång om att hon minsann kan göra allt vad prinsarna kan också, det tycker jag är en väldigt bra lärdom åt en ettåring. Låt ingen säga att du inte kan bara för att du är flicka, pojke eller nånting annat! 

Nu trodde jag redan att jag lyckats med konststycket att få Saga att faktiskt somna på fem minuter, men hon ligger och sjunger i sängen. Jag väntar med spänning på att hon nån kväll kommer att förstå att hon kan stiga upp igen… Hoppas det räcker fem år tills det! På mornarna kommer hon alltid tassande till vårt sovrum. Hon har sovit HELT hela nätter sen vi bytte säng och det är jag väldigt glad över, inte ens den där vanliga väckningen vid tolv! Lyx.


Nu sitter jag och funderar på fredagssnacks, tror det blir grönsaker och dipp ikväll! Jag försöker kämpa med att sluta vara så sugen på allt på kvällarna, popcorn är det jag gillar mest då det är ”hälsosamma snacks” om man poppar i kastrull, men tyvärr är det ju inte LCHF. Då är hemlagad dipp och lite gurka, blomkål och gul paprika bra att ha! Ska bara orka laga det ännu. Sen blir det nog soffhäng resten av kvällen tror jag! Inte bara barnet som blev trött av simhallen 😉

2 reaktioner på ”Om att va den man vill

  1. Jättefin säng Saga fått! Är det en gammal säng eller en ny? Skulle gärna ha någon liknande själv sen när det är dags att byta till större säng om sisådär 50 år…:D

Kommentera detta!

