”Gomååån Saga”

Natten gick som vanligt – hon somnade vid åtta och vaknade vid åtta. Jag hade vaknat tidigare och hade precis satt mig ner med en kopp kaffe så hörde jag ”Gomååån Saga! Saga lakla (=vakna), dä mamma, dä pappa, dä Saga! (på ett foto)”. Saga hade med andra ord stigit upp själv och gått till vårt sovrum, min duktiga tjej!

Nu passar jag på att snabblogga medan hon ser lite på Sofia the First och äter knäckebröd. Ibland orkar jag inte ta striden så hon får äta frukosten sittande i soffan! Huvudsaken är att hon äter något till frukost för annars är hon arg som ett bi hela dagen. Gröt duger inte längre, så för tillfället äter hon knäckebröd till frukost och kvällsmat. De sista mjölktänderna är på kommande så det är säkert skönt att gnaga på knäckebröd.

Vid vilken ålder har ni flyttat över till juniorsäng? Använder/använde ni juniortäcke? Vi bytte till det en tid sen för Saga sov alltid utan täcke annars. Jag har dock märkt att det finns väldigt få lakan i den storleken av någon anledning, verkar som att många byter rakt till vuxentäcke men de centimetrarna hade nog varit helt för många för Saga som nu är 1 år och 9 månader. Juniortäcket är 115×150 cm och lakanen därmed 120×160, jag fyndade täcket på 40% på Kodin1:s slutförsäljning.

Nu väntar något som jag har väntat på, nämligen att få bädda hennes nya säng fint med sängöverkast och kuddarna jag sytt! ❤ Tänk att det gick så bra! Hoppas det fortsätter så också. ❤ Ska fota lite bättre bilder åt er när det blir ljusare.

9 reaktioner på ””Gomååån Saga”

  1. Härligt att hon sov så gott i nya sängen! 🙂 Vi bytte säng åt E då hon var 1 år 7mån, då hon bestämde sig för att klättra ur spjälsängen…men behöll babytäcke..inte för att det duger (bara pyttelilla babyfilten som knappt täcker tårna duger just nu). Tror Jysk har juniorlakan…

  2. Jo Jysk har juniorlakan, har köpt som present därifrån!
    Vi använder fortfarande spjälsängen och den kommer att hänga med ett tag till, skulle inte ens funka att ta bort sidan på den för vår buse som skulle rymma ur sängen minst 1000 ggr varje dag då – det gäller som sagt att välja sina strider! 😉 Hon har inte börjat klättra ur sängen än så man vet åtminstone var man har henne då. 😆

  3. Har märkt att köper man täcket från Jysk så passar deras påslakan och köper man Finlayson täcke passar deras lakan. De har alla lite olika mått, kastar ťyp 5-10cm 😏

  4. Vi skippade Juniortäcket. Minns inte hur gammal Moa var då vi skippade spjälsängen men vi bytte säng då hon började klättra in i den och ur den.

Kommentera detta!

