Träningsinspiration

Efter magsjukan har min träningsinspiration dalat rätt mycket! Tråkigt men sant. Därför tog jag nu tag i det än en gång och förutom att börja gå mer på nya jumppor så ska jag också få ett personligt träningsprogram fixat åt mig. Hur fort det fixar sig vet jag inte men bollarna är i alla fall i rullning och bara tanken på det gör mig G L A D, otroligt nog. Tänk vilken förändring i en människa ett halvår kan göra.

Nu har jag förresten nått den magiska gränsen 10 kilo, som förr skulle göra mig till en bättre människa och trevligare, snyggare samt mer gillningsbar (okej det är kanske inte ett ord men likeable ni vet). Jag har hela mitt vuxenliv och långt före kämpat med dålig självkänsla, dåligt självförtroende, rubbet, och av nån anledning skyllde jag länge på att jag var för tjock, för ful, för konstig. Istället för att bara godkänna att jag har de vänner och det liv jag har! Jag säger inte att jag har fått bättre självkänsla nu, men jag har förstått att den känslan inte hänger på vikten! Helt otroligt att ha verkligen insett det, det är ju lätt att säga högt och kanske säga åt någon annan men att själv förstå det efter nästan tjugo år av dålig fiilis och tjock-tankar (ja, det började ren i lågstadiet då hälsovårdaren tyckte jag vägde för mycket!).

Den här insikten gör i alla fall att jag tänker mindre på själva vikten som försvunnit och mer på att kroppen redan nu känns starkare, jag har sällan huvudvärk istället för varje dag, jag är lite piggare nu än förr. Jag tänker mindre på utseendet och mer på styrkan, och det är bra. Jag skulle ljuga om jag skulle säga att min största inspiration just nu inte är att se bra ut i brudklänningen, så länge som jag har övervikt som ger mig kroppsvärk tänker jag inte ljuga. Varje inspiration är bra inspiration! Jag vill se bra ut på min bröllopsdag! Vem vill inte det?

Heja jag!!!!!

da mo 81 Daily motivation (25 photos):

Kommentera detta!

