Min stora lilla tjej

Vet ni vad?! Saga sover i sin nya (gamla) säng! Den var äntligen färdigmålad och -vaxad med Annie Sloan Chalk Paint, så ikväll fick vi släpa in den och bädda med hennes nya Muminlakan för första gången.

Jag vet inte om det var spänningen över ny säng eller övertrötthet men själva nattandet tog lite längre än vanligt, hon var rätt ledsen en stund men när hon lugnade sig så somnade hon gott själv i sängen. Täcket fick inte vara på tyckte hon trots att det är hennes samma vanliga, så hon somnade med en filt och nu har jag precis varit in och lagt täcket på henne. Sammanlagt kanske 15 minuter från pyjamasen på till godnatt så jag hoppas det hålls så. Vi har en väldigt bra rutin åt henne tycker jag.

  • Klockan 19 får hon kvällsmat
  • Efter maten får hon pyjamasen på, har hon badat så har hon den redan på till kvällsmaten.
  • In i sovrummet, stängd dörr, läser en bok, sjunger en eller två sånger och sen godnatt.

Oftast snurrar hon på lite och sjunger sig till sömns, ibland somnar hon som ett ljus. Klockan 20 sover hon vanligtvis redan och så sover hon till klockan 7-9 på morgonen. Oftast vaknar hon och gråter före kl 00 men somnar om när hon får tutten (nappen).

Här får vår stora lilla prinsessa sova hädanefter. Dynorna och sänghimmeln har jag sytt själv, påslakanet är Finlaysons som jag fyndade till huisiga 60% i en pop-upbutik och sängen är en som funnits i familjen i x antal generationer.

Kommentera detta!

