03:25

 

03.25. Det visade klockan när magsjukan slog till åt stackars Saga också. När jag rusade in i hennes rum satt hon upp i sängen o grät o var riktigt borta. Usch så sånt tar på ens mammahjärta. Nå, ett bad, sängbyte och med ny pyjamas o ren nalle i handen så somnade hon gott igen.

Jag la på tvättmaskinen genast så att vi säkert skulle ha något rent ifall det behövs flera gånger, o här sitter jag än. Kunde inte sova. Jag bara väntar. På dagsljus, på tvättmaskinen, på torktumlaren, på att höra henne hosta. På att själv få en stund att verkligen vila också på dagen, på att det inte finns någon tvätt kvar att tvätta och på att det inte längre känns som att allt jag rör och är är smutsigt. Får nog vänta några dagar ännu, men snart snart snart är det över… Sen ska jag verkligen köpa en bukett blommor åt mig.

Stackars liten Saga. Jag hann ren dansa en glädjedans för att hon slapp det här.

20150610_184800

En reaktion på ”03:25

Kommentera detta!

