Ute på andra sidan

Här började måndagen så bra med att jag fick städat skrubb och klädskåp, Saga var glad o jag var på träning trots extrem trötthet. Efter träningen mådde jag illa o var darrig men antog att det berodde på att jag hade ätit dåligt under dagen.

Sen kom jag hem, fortfarande illamående o sen bröt helvetet löst för både Sambon o mig i form av magsjuka eller matförgiftning, vi vet inte säkert. Hemskt var det i alla fall. Jag har emetofobi och blev helt förstörd över detta, så där att jag sa rakt ut flera gånger att jag hellre dör o att Saga får va ensambarn för tänk om jag får hyperemesis sen när och om vi nångång väntar syskon. 

Det finns tydligen nån slags Gud i alla fall för jag slapp det värsta efter nån timme men vi vakade ändå båda så gott som hela natten för Sambon mådde svindåligt stackarn. Igår var vi rätt däckade båda med under två timmars sömn och Saga var ju (som tur) glad o sprallig men lyssnade ändå riktigt bra när vi förbjöd henne att gå nära sin pappa. Det blev en filmtittardag med andra ord, jag fick vila någorlunda emellanåt med henne i famnen och tacksamt nog somnade hon redan vid postlådan när vi gick ut o gå. Vi fick mat och dryck levererat till dörren ett par gånger, tack för det ❤ Guld värt.

När Saga somnade till natten så gjorde vi det också, och jag har åtminstone sovit tolv timmar med två väckningar inatt så jag mår bättre. Nu håller vi och ni som läser tummarna för att Saga slipper, visst? Idag och imorgon vilar vi ännu då vi båda mådde illa ännu igår men sen hoppas jag att livet kan återgå till det normala.

3 reaktioner på ”Ute på andra sidan

Kommentera detta!

