SuperMom

Den här veckan har jag kunnat känna mig som en bra morsa.

  • När det är trots på g håller jag mig lugn, visserligen håller jag på att kvävas av återhållet skratt istället men i alla fall. Jag tappar inte nerverna som jag gör så ofta annars. Jag har tyvärr ganska dåliga nerver i perioder, men jag är ju verkligen inte den enda så kan lika bra erkänna det här. Visst är ni likadana? Den här veckan har det varit rätt mycket trots, så jag ser inte fram emot att det blir ännu värre. Ja, eller på ett konstigt sätt gör jag det ändå, för jag kommer bli testad och det ska bli intressant att se hur jag själv beter mig. Tycker det känns som att bemötandet av barns trots är en av de viktigaste sakerna som finns i uppfostran, och jag ska klara det med bravur 😉
  • Vi har varit ute långa stunder varje dag och lekt en massa både i lekparken och hemma. Kombinerat dåligt väder och influensor gjorde att det kändes som att vi aldrig var ute mer än tio minuter i flera veckors tid. Som tur sover ju Saga endast ute på dagen om hon inte har feber så hon har alltid fått frisk luft den vägen. Igår gick vi en promenad och lekte i lekparken, sen fick jag njuta av över två timmars egentid efter mellanmålet då Saga sov väldigt gott i vagnen. Jag fick väcka henne för första gången på lääänge!
  • Jag har dessutom kommit ihåg att tänka på mig själv också. Igår vilade jag på soffan framför ett avsnitt Grey’s Anatomy istället för att städa köket. Det låter kanske inte som mycket men jag har väldigt hög tröskel för att bara vara just nu. På kvällen testade jag på yoga.

20150619_101925 20150619_101925
Bonusbild på Saga 2 månader ❤

Varför är ni superföräldrar denna vecka? Lista 1-3 punkter i kommentarsfältet, inget är för litet!

4 reaktioner på ”SuperMom

  1. Jag är bättre på att vara förälder till stora barn, så jag listar sånt: 1) mina barn vet att de alltid kan komma till mig, också om de har gjort något dumt, och så reder vi upp konsekvenserna tillsammans så gott det går 2) jag ligger inte och oroar mig i onödan för att ungdomar är ute och roar sig 3) jag hämtar barnen vilken tid på dygnet som helst om det behövs ❤

  2. Jag spelade ett spel med storebror i morse fastän lillasyster ”allätaren och förstöraren” var vaken. Och vi tog oss i mål utan destomer besvär.

    Vi äter vegankost hemma och mina barn äter därför rätt så hälsosam mat. Som kanske går ut på ett då det nog flera gånger i veckan blir ris/pasta till. Men vi äter färdigmat bara högst en gång i månaden om ens det.

    Jag känner inte dåligt samvete fastän sjuka storebror tittar massor på Netflix/Viaplay nu då han är sjuk. Det är okej om man hostar och har stegring. Dåligt samvete och höga krav på mitt föräldraskap är annars min svaghet. Men det jobbar jag på!

  3. Jag tror det är träningen som bidrar till att du håller lugnet bättre, den gör så gott på många fler plan än fysiken! 😊
    Härligt att höra att det flyter på bra för er 😘

Kommentera detta!

