Tankar från en sömnlös natt

Inatt hade jag precis fått sömn när Saga vaknade och grät. Hon somnade snabbt om men jag blev pigg. Som en liten mini-nap att sova i typ en minut. Så jag låg där och vände och vred mig, ryggen värkte, kroppen kändes rastlös, det kliade på benet och allt var bara obekvämt. Ni vet hur det kan vara! I alla fall kunde jag konstatera några saker inatt.

  • Jag behöver träningen. Nu har jag varit utan en vecka och jag känner liksom dag för dag hur kroppen börjar må sämre. Så nu ska jag fa iväg till gymmet!
  • Mitt i natten kan viktångest vara tusen gånger värre. Jag tror att det var därför jag inte kunde sova, för att jag kände mig så skit över att ha vräkt i mig en massa nötter och lite choklad. Så löjligt men mitt i sömnlösheten kändes det hemskt. Som att jag har förstört alla möjligheter att gå ner i vikt för evigt. Nämnas bör ju att jag främst vill gå ner i vikt för att jag inte mår bra i kroppen och i vikten den är i nu.
  • Jag kan inte ha nåt sött i huset. Har jag det så ”smygäter” jag. Så nu ska allt sånt ut igen efter julen.

Ja, där har jag några insikter. Det låter så enkelt men är så svårt i praktiken. Skippa sockret, skippa dolt socker, ät grönsaker, fett, kött och fisk. Så enkelt till pappers. Jag får helt enkelt godkänna att det krävs babysteps för att klara det.

gymbild.jpg

En reaktion på ”Tankar från en sömnlös natt

  1. Jag kan inte heller ha något sött hemma! Då äter jag det. Så i fredags när vi var hos vänner på middaggav jag bort vår överblivna julchoko. Puh!

Kommentera detta!

