Fingerfärger och ett dåligt mål

Det känns konstigt att det är fredag idag! Det är ju helg även om många butiker ändå har öppet. Saga har hostat rätt mycket inatt, Sambon börjar få manflu, så som sig bör får jag snart ta hand om alla andra medan jag själv återhämtar mig. Jippii! Såå peppad 😉

Igår åkte Sagisen och jag till Salo mest för att få tiden att gå, till min stora glädje hittade jag en rutschbana i ett kafé som dessutom var så perfekt storlek att Saga klarade av den helt själv, så jag fick dricka kaffe ifred medan hon susade på och fick energinivån att sjunka lite. Tanken med resan dit var ju inte att handla nåt speciellt så efter att ha rutschat i en halvtimme fick Saga bänka sig i vagnen istället där hon sen somnade efter att ha gått i ett par butiker. Jag åt lunch på det enormt kulinaristiska stället Hesburger medan hon sov, mest för att det gick snabbt i och med att Saga aldrig sover länge om vi inte är hemma, och också för att det var billigt… Shame on me. Resten av dagen var mantrat ”Ett dåligt mål mat förstör inte allt, ett dåligt mål mat förstör inte allt” för jag kände mig rätt rutten ärligt talat. Dock var det ju smart att äta där för samma stund jag var färdig så vaknade Saga. Vi kom hem med fingerfärger och en Frozen-pyjamas, så nu är hon en överlycklig tjej som har ”Elsa-sessan” på magen.

_MG_1581 _MG_1577_MG_1590

Medan hon målade med fingerfärger fick hon ha en tskjorta som jag köpte i Mexico när jag var där med min pappa, bror och kusins familj för cirka 10 år sedan. Den var som en gigantisk klänning på henne, önskar att jag hade kunnat skicka den bilden åt min pappa. Det är sant som de säger, man vänjer sig vid sorgen men den försvinner nog aldrig.

 

En reaktion på ”Fingerfärger och ett dåligt mål

Kommentera detta!

