New year, new me

Rubriken är ju världens största klyscha men eftersom jag redan har påbörjat min livsstilsförändring för flera månader sen, rättare sagt i augusti 2016 så vågar jag verkligen tro på att 2017 blir mitt år. Det kommer definitivt att bli tungt – i maj börjar jag jobba igen och med arbetstider som kan variera från 9-19 ena dagen till 15-19 en annan så kommer säkerligen orken att vara mycket sämre, speciellt då man ska hinna vara med familjen också.

Jag vill så gärna uppehålla en träningsrutin och vill så gärna komma till ett skede där jag känner att jag verkligen gör skillnad med mina nya vanor. Att lära känna gymmet kommer vara ett stort steg för mig för jag är verkligen dunder-nybörjare även om jag så klart vet vad man gör i vilka maskiner. Men idén om träningsschema och sånt är totalt okänt…

Fast mitt allra första mål för år 2017 är att bli frisk igen – nu har dessutom Saga drabbats av feber men jag hoppas den går om lika fort som den kom. Trots 39 graders kroppstemp har hon rusat av och an här hemma helt som vanligt så får se om inte det bara var nåt tillfälligt. Jag vill gärna vara i skick till tisdagen i alla fall, då jag ska prova på yogan och eventuellt gå på fatburning efteråt. Misstänker dock att det inte kommer hända men som sagt, en kan ju alltid hoppas…

I alla fall – en månads regelbunden träning avklarat! Go me!

Challenge yourself! Browse our collection of motivational fitness quotes and get instant training and workout inspiration. Stay focused and get fit, healthy and happy! http://www.spotebi.com/workout-motivation/workout-inspiration-challenge-yourself/:

2 reaktioner på ”New year, new me

  1. Fatburningen skulle jag nog skippa på tisdag om jag var du, med tanke på att du just själv varit redigt förkyld. Om du har riktigt otur så kan du få hjärtmuskelinflammation. Sorry att jag blandar mig i, men det är sjukskötetskan inom mig som vill varna 😊

    1. Kan nog va att jag skippar allt ännu imorgon, risken finns att jag snorar ner alla 😁 Tack för din kommentar! Blanda dig i du bara, kommentarer i positiv o välmenande anda är alltid välkomna här 😊

Kommentera detta!

