Stålmorsan hämtar julgran

Det känns verkligen som att enda tiden jag hinner blogga är tidigt, tidigt på morgonen när Saga sover. Kvällarna är fulla med julstök och städning och dagarna… ja, ni vet. De försvinner så hastigt.

Igår åkte Saga o jag till stugan för att hämta gran. Jag hade med mig en såg, handskar och utebyxor men glömde de två sistnämnda i bilen… Saga sov och fick således stanna i bilen hon också. Efter lite sökande hittade jag en kandidat! Måttade genom att ställa mig bredvid (jag är 1,78 cm) och kände att den här blir perfekt. Så den fick det bli! Pressade in den i ett gammalt påslakan och sen in i bilen, vilket ju var lättare sagt än gjort, men det gick!

På kvällen satt jag sen på trappan och sågade grenar för att den skulle passa i korgen, släpade in den genom huset till min katts stora förskräckelse, fick den att välta två gånger före den stod perfekt men nu står den där och är H E L T perfekt. Den är så jämn och vacker att jag nästan inte ville klä den alls! Men imorgon får ni se hur den blev.

Ja, jag väntar så på att få se Sagas min när hon ser den. Det har varit rätt mycket snack om julgran och julgubbe på sistone, hennes unga ålder till trots. Hela bilresan hem satt hon och upprepade ”pappa inte röra ulganen, Saga inte röra ulganen, mamma röra ganen”. Bra så, hehe. För säkerhets skull band jag i alla fall fast den med fiskelina i gardinstångens fastsättning. Nedan en bild av en opyntad gran! Toppen behöver liiiitelite ansas, annars är den ju verkligen helt perfekt.

Sandra Vaihelas foto.

2 reaktioner på ”Stålmorsan hämtar julgran

Kommentera detta!

