En helg på hotell

Hej på er! Här har det ekat tomt i tre dagar, vi har haft fullt upp hela familjen! Fredagen gick åt till att städa huset då Sambon fyllde trettio! Ingen fest men vi bjöd på kaffe och kaka åt några som dök upp.

På lördagen steg jag som vanligt upp före klockan sex eftersom lillis gnällde så länge. Hon somnade om som tur men jag var pigg som en mört. Men, ingen fara, några koppar kaffe senare var jag fixad och sminkad och redo för dagen – Sambon och jag skulle nämligen åka till Åbo för att bo på hotell en natt! Saga hälsade på hos sin momi under tiden.

Verkligen ett bra val, jag sade flera gånger åt Sambon att vi måste göra sånt oftare, för man känner sig så fylld av energi sen. På hotellrummet väntade en flaska bubbel som min snälla mamma hämtat samt ett fruktfat av personalen! Så vi skålade och njöt en stund före vi klädde på oss ytterkläderna och gick ut igen.

Vi promenerade omkring i Åbo, gick en lång sväng längs med åstranden och jag berättade om olika minnen och händelser kring området medan vi gick, hand i hand. Till vår lycka var det ju också Gamla stortorgets julmarknad ännu denna helg så vi gick dit. Samma sekund som vi kom in på torget började det snöa, helt magiskt! Riktigt stora vita flingor singlade ner och jag log från öra till öra hela tiden.

2016-12-18-03.12.03-1.jpg.jpeg

Efter promenaden hade vi bokat bord på Börsen, Sambons bror jobbar där och vi ville ju naturligtvis passa på då han ändå var på jobb. Maten var verkligen tipptopp och vi njöt av att vara bara vi två. Så himla skönt!

På söndagen checkade vi ut tidigt, lämnade väskorna i bilen och gick en promenad till. Drack kaffe och åt baguette på Café Brahe och tog det bara lugnt. Sen åkte vi efter Saga som började skratta när hon såg oss och kastade sig i min famn. ❤

 

3 reaktioner på ”En helg på hotell

  1. Ååh vad skönt. Jag och sambon skall också på hotell övernattning nästa vecka. Han fyllde just 40 år och det är 2 år sedan vi varit barn fria sist.

Kommentera detta!

