Om att gå till en idrottsmassör

I samarbete med JoKi Hieronta 

Helloooo fredag! Jag tänkte kicka igång den här helgen med att dela med mig av ett samarbete med JoKi Hieronta. Det är nämligen så att min vän Johan har startat företag som idrottsmassör och finns både i Ekenäs och i Helsingfors till vårt förfogande.

Vad är då en idrottsmassör? Det låter ju lite skrämmande för många och en del kanske tänker att man inte kan gå till en idrottsmassör om man inte idrottar. FEL. Alla kan gå, för Johan utför nämligen klassisk massage också. En idrottsmassör har däremot fördjupad kunskap om just massage för dem som tränar, och idrottsmassage är oftast lite intensivare och jobbar för att släppa spänningar i kroppen.

Johan berättade för mig att det oftast krävs mer än en gång för att man verkligen ska känna resultaten själv, dock märker massören oftast skillnad efter första gången. Jag kände personligen en liten skillnad redan efter första gången men då har jag ju också oftast väldigt dåliga axlar. Ska bli intressant att se hur träningen påverkar detta!

Nu så här i stressiga juletider vill jag ju så klart ge er ett erbjudande i samband med detta inlägg! När ni bokar er första massage till JoKi Hieronta får ni 15% rabatt genom att nämna att ni sett detta inlägg här på bloggen. Erbjudandet gäller ända till 31.01.2017 och ni kan också använda det på presentkortsköp (rabatten gäller för en massagesession), så varför inte passa på att ge mamma eller brorsan eller farmor en julklapp som säkert uppskattas.

Det Johan gör lite extra smart är att han också kan komma på ”hembesök” till företag. Bokar du massage för flera personer på jobbet samma gång, minst två personer på samma bokning, så kan han ta sitt pick och pack och komma till er. Tänk då på att det måste finnas utrymme för en massagebänk. Varför inte skippa lillajulsmiddagen i år och istället satsa på en massagekväll för alla på jobbet? Hade jag varit på jobb denna jul hade jag definitivt föreslagit det för chefen.

Ni kan kontakta Johan på följande sätt:

Johan Kidron – tel. 040 758 4293 eller på JoKi Hierontas Facebooksida.  Glöm inte att nämna bloggen för att få rabatten.

 

2 reaktioner på ”Om att gå till en idrottsmassör

  1. Idrottsmassage är verkligen något att rekommendera. Massören vet mycket om hur olika muskler inverkar på olika krämpor. Jag gick hos en på våren och min rygg och mina axlar blev såå mycket bättre.
    Som min väninna sade: Bästa resultat får man om massören är man eller idrottsmassör…. här kombineras båda 🙂

Kommentera detta!

