Fredagstankar

Igår kikade jag på gymmet första gången! Skulle på Zumba egentligen men kom 20 minuter före för att hinna titta omkring. Ja, det visade ju sig att timmen började först 45 minuter senare så jag hann mer än bara titta, jag hann lyssna på en halv podd och använda crosstrainer en stund också. Ja, det blev ju en bra uppvärmning i alla fall! Jag har nu börjat lyssna mer på poddar, har ju inte insett guldet i det förr men om jag lyssnar på rätt så tänker jag inte på vad jag gör, vilket betyder att det lätt förflyter en halvtimmes tråkig promenad eller stund på crosstrainern, som jag tycker är rätt så tråkig efter fem minuter. Kan inte ni tipsa om era favoriter? Jag brukar mest höra på Tvillingpodden pga har samma (dåliga?) humor som syskonen Lagergren. Fun fact, jag har hittat till deras bloggar eftersom Herr och fru Lagergren ofta fanns med i hänvisningarna till min blogg, men jag har aldrig hittat en länk eller annan förklaring. Nån som vet?

På tal om något helt annat, Sagas språkutveckling är verkligen helt galen nu. Igår svängde hon sig plötsligt om då vi kollade en film o sa ”Mamma, flickan sjunga blinka lilla säänona”. Alltså ursäkta mig, hon är 1,5 år gammal och säger så många ord i rad. Det var ju inget inövat eller så, hon gör helt egna meningar och det är helt otroligt tycker jag. Omåttligt stolt mamma här.

_MG_0350

 

3 reaktioner på ”Fredagstankar

  1. Heja dej 🙂 Jag själv skulle vilja gå ner i vikt, men gud så svårt det är… Träna tycker jag är roligt, men det är det där ätandet som är mitt problem, får det inte under kontroll.. Är ofta sugen på något sött :/ Men men det är väl bara att kämpa på..

    Jag älskar poddar! Lyssnar också på Tvillingpodden 🙂 Kan ge lite andra tips:
    -Wahlgren och Wistam, jätteroliga
    – Fredagspodden
    – Parpodden, ett par som tar hjälp av en parterapeut och pratar om olika problem
    – Creepypodden om man tycker om läskiga historier
    – P3 Dokumentär
    – Alla våra ligg

    Ha det bra 😀

  2. Hej! Vad kul att du kommit igång med träningen! Jag blir inspirerad av dig att själv komma igång med att röra på mig för att få bukt på min stela nacke! Och wow så lillfröken pratar!! Härligt!! Kolla in ”En underbar podd” av bloggaren Underbaraclara om du vill ha lite julmys! Ha en skön helg! 🙂

Kommentera detta!

