Slut på ursäkterna

Igår bestämde jag mig. No more excuses. Slut på ursäkter. Sockerstrejken är inte 100% längre, men jag har lärt mig hantera socker på ett helt annat sätt, därför känner jag att det är okej att äta en pepparkaka eller en bit choklad nu som då. Så därför tänkte jag att det nu var dags att börja träna också, för att stärka kroppen och boosta viktnedgången lite. Jag behöver en starkare rygg, mest av allt! Sover jag en hel natt vaknar jag med ont i ryggen eftersom jag pga övervikt och dåliga muskler svankar helt för mycket. På sistone har jag dock drömt mardrömmar varje natt om inte Saga har väckt mig, så jag har inte behövt ha ont när jag vaknar…

Men nu är jag där, jag är inspirerad och taggad och redo för en förändring. Jag vill ju också vara en hälsosam förebild för min dotter.

Så, ikväll var jag på ett pass Rumpa-Mage. Det kändes, kan jag berätta. Tänker mig ett pass yoga imorgon mest för att stretcha ut kroppen, om träningsvärken inte är alltför kraftig. 2-3 gånger i veckan vill jag hinna gå.

ebb01-1406310546821

Dessutom fick jag gå o handla mat ensam. Jag kunde tänka. Jag behövde ingen lista att följa slaviskt för jag kunde tänka i lugn och ro, stanna upp och känna efter vad jag ville äta. Så otroligt, otroligt skönt för min hjärna att inte behöva köra på i 130% hela tiden. Att få gå omkring en stund för mig själv är balsam för min själ. Inte förrän nu inser jag hur mycket stress jag bär på hela tiden. Här hemma är jag snäsig, irriterad och sur varje kväll. Hoppas det ändrar nu.

3 reaktioner på ”Slut på ursäkterna

Kommentera detta!

