Lillajul, första advent och sexårsdag

Hej på er! Så har söndag kväll kommit igen, idag har jag nästan lite ”ångest” inför veckan som kommer för vi har verkligen inga planer. Känner mig konstigt asocial just nu på det sättet att jag inte skulle orka åka iväg hemifrån, hade jättegärna fått besök hem istället! Bjuda på glögg och pepparkakor i vårt hem, dricka kaffe och babbla med vänner i timmar medan ungarna leker (så med andra ord babbla tre ord mellan allt bus). Om någon känner att den passar in på den beskrivningen så hör av dig 😉

Här kommer i alla fall en liten bildkavalkad från helgen. På fredag morgon kom mamma hit, vi gick på lite shopping, jag hittade en superfin klänning på Lindex, samt på Frimans julöppning i Tenala.

_MG_0180 _MG_0175

Saga fick en superfin gul stickad tröja av mamma till lillajulsklapp, den har hon haft på hela veckoslutet. På lördag förmiddag var det dags för Ekenäs’ julgatas öppning så vi var där, hälsade på julgubben och prinsessan Elsa och såg på Sås o Kopp. Saga var inte så imponerad av de sistnämnda, hon ropade ”Sjunga Blinka lilla stjärna!” åt dem o rörde inte en min under hela showen.

_MG_0192_MG_0221 _MG_0218

På eftermiddagen bakade vi glutenfria pepparkakor, momi, Saga o jag. Saga älskar ju att kavla deg och tyckte det var så synd när plåtarna var i ugnen och degen slut. Jag misstänker att hon tror det är modellera eller trolldeg för hon äter aldrig av degen.

_MG_0239 _MG_0247

På kvällen plockade jag fram några goda ostar, laxröra och annat smått o gott, o så öppnade vi skumppaflaskan för att fira Sambons och min sexårsdag som infaller idag. När alla andra gått och lagt sig satt jag uppe till ett på natten och tittade på Gilmore Girls ensam, så himla skönt att vara helt ensam ibland. (Och vilket avslut!!! Only true fans will know 😉 )

_MG_0286 _MG_0277

Saga tog sovmorgon till klockan nio idag, lyx. Vi tände en adventsljus, åt långfrukost och drack glögg. En riktigt trevlig första advent. Adventsljusen är från Ikea, tyckte de var så himla fina i år så köpte dem redan i början av november!

Kommentera detta!

