6 saker som stör mig i trafiken

  1. När det är halt och mina medbilister inte. kan. hålla. avståndet från mig eller från nån bil jag ser. Blir så enormt irriterad på detta!! Körde hem från Salo en dag med en idiot riktigt fast i mig. Jag talar riktigt fast i 120km/h. Till sist fick jag nog eftersom jag hade Saga med i bilen och blinkade åt hen att köra förbi. Fick mig ett vackert mittfinger som tack (????) när personen fräste förbi i typ 140-150km/h. Förstår ej den trafik-ilskan. 
  2. Annat kul är när man håller ett bra säkerhetsavstånd i någorlunda hög hastighet, t.ex. 80km/h, o då ska någon annan köra ut där emellan för att sen inte hinna få upp farten utan bli och hänga framför en så att man får bromsa rejält. Så himla kul!
  3. När jag har stannat för att släppa en fotgängare över vägen och hen börjar vifta åt mig att köra istället. Alternativt kollar hen omkring sig som om änglar plötsligt hade uppenbarat sig i luften omkring hen. Står du vid ett övergångsställe och är på väg över står det i lagen att bilisten ska stanna och släppa dig över, gör bilisten inte det så är det skit stil och dessutom olagligt, men om du står och ska gå över och bilisten stannar, gå då över!
  4. När fotgängare behandlar vad som helst för vägbit som ett övergångsställe. Att gå över vägen där det inte finns övergångsställe och dessutom i snigelfart gör mig helt otroligt irriterad. Om du nu måste gå mitt på vägen, sätt nu då ens fart på så att man slipper köra på dig.
  5. När bilen framför kör 60km/h på 80-område och sen fortsätter köra 60km/h på 40-område. Eller när bilisten inte kan hålla hastigheten för fem penni (ja det finns ännu EN som använder det uttrycket, haha!) utan kör allting mellan 50km/h och 90km/h. För oss med farthållare är detta väldigt störande.
  6. När fotgängare inte använder reflex. ANVÄND REFLEX!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Blev livrädd en gång ifjol då jag trodde jag skulle köra på en människa som var klädd i svart svart svart. Tänk att leva med att man kört på någon! SNÄLLA ANVÄND REFLEX. Det är inte så himla coolt att bli påkörd och eventuellt mosad. 

Speed, Car, Vehicle, Drive, Automobile, Car DrivingBild : Pixabay

Vad stör du dig på i trafiken? Både som fotgängare och bilist, jag är nyfiken! Tycker sånt här är så himla kul att ventilera med andra.

2 reaktioner på ”6 saker som stör mig i trafiken

  1. Folk som kör underhastighet 20 km/h bara för att det är en fartkamera på vägen. För sjutton, man kan ju köra normal hastighet för det! Och folk som kör 20 km underhastighet på morgonen och stoppar upp traffiken när folk har bråttom till jobbet. Vissa kör som om de hade hela DAGEN på sig! 😠

  2. Folk som först står på bromsen och sen blinkar. Idén men blinken e ju att visa att du TÄNKER svänga och inte att du svänger för de ser man nog utan blink också….

Kommentera detta!

