Den Stora Frågan

Muminadventskalender eller Pixiadventskalender?! Vilken hade just du valt och varför? Ja, nu är ju då Muminkalendern på finska men i alla fall… Båda innehåller 24 böcker. Eller har du ett tips på nån annan fantastisk adventskalender så bring it on!

Länkarna är adlinks.

8 reaktioner på ”Den Stora Frågan

  1. Pixi! Vi läser ännu fjolårets böcker och de är varierande. Muminböckerna tröttnar man snabbt på tycker jag. Jag köpte en Pixikalender åt Ida i år. Janke hade tänkt köpa en Bamse, så jag köpte en sån med, men åt honom. Ogillar bamseböcker, de är jobbiga att läsa 😀

  2. Jag har valt mellan samma 🙂 Mumin är den enda kalendern med saker som känns passande. Annars gillar jag Pixikalendern mycket men tror att den får vänta tills nästa år. Jag tror Melker inte skulle uppskatta en bok varje dag, att han inte ser skillnad riktigt. Så nu lutar det åt att bara ha en Buu-kalender med luckor. Du märker, stor fråga här också. Vi verkar annars ha det ganska lika med humöret. Jag fattar inte hur man kan bryta ihop så många gånger per dag :/ här flyger saker hejvilt och ibland blir det just sådär att han känns okontrollerbar. För att nästa stund vara glad och mysig. Det måste vara tungt med så mycket känslor..

    1. Tänk hur det kan va så svårt me såna småsaker! Men de är ju ändå ganska dyra kalendrar så därför kanske. Jaaa herrejee såna dramautbrott det blir hela tiden! Tänkte mig ren att grannarna börja undra idag när jag ti sist gav upp och bar in Saga under armen 😀

  3. Ifjol lånade jag böcker från biblioteket som jag paketerade in. Var toppen med en ny bok varje kväll. I år har jag paketerat in 24 små paket med allt möjligen. Bla. Russin paket, simhallsbesök, pixibok, tandborste, strumpor, baka pepparkakor, klistermärken m.m. Har 3 barn 1-6 år. De öppnar var tredje dag och det finns åt dem alla i varje paket. Tycker det känns onödigt dyrt att köpa 3 kalendrar för 60€.

Kommentera detta!

