Hemma igen med flunssa

Nu är Sagisen och jag hemma igen. Hon blev superflunssig hux flux, stackarn. Så det har varit ganska lugna dagar denna vecka. På tisdagen träffade jag en vän som jag inte sett på riktigt länge, vi lunchade medan Saga lekte på lekplatsen brevid. Jag hade väldigt trevligt, älskar att jag har så många bra människor omkring mig som man kan träffa efter ett par år och fortsätta snacka med som om det vore igår. Helt super att Saga kan leka så snällt själv just nu också, lyx för mig som är van vid att hon hänger fast hela tiden, hehe. Men efter den dejten så blev lillis tyvärr jättetorr och röd i ansiktet och hennes snuva blev mycket värre, och idag har hon haft slemhosta också. Stackarn. 😦

Idag var vi ute och skottade snö i alla fall för att hon skulle få lite frisk luft, hon hjälpte till med sin spade och verkade tycka att det var jättekul. Tog en timme att skotta halva gården, vi har verkligen massor av snö!

_MG_9786 _MG_9812

Sen började solen gå ner vid tre-fyratiden, så jag hämtade in en pulka med ved (nån glädje av pulkan när Saga vägrar åka i den just nu!) och sen myste vi i soffan i värmen från brasan en stund tills Sambon kom hem. Småsmå varma fötter ❤

_MG_9804

Glad Saga trots att hon helt klart hade ont nånstans, näsan svider säkert då vi måste torka den hela tiden. Så tråkigt när hon är sjuk, men åtminstone har hon sovit gott idag och ikväll så jag hoppas hon vilar upp sig. Försökte använda Näsfrida så hon skulle ha lättare att andas men hon blev helt enormt ledsen, klättrade nästan ner från skötbordet för att slippa det så det fick vara…  Synd att det har blivit så, förr skrattade hon när man använde den.

_MG_9800

Hämtade in tillräckligt med ved för imorgon också, ska bli skönt att slippa gå ut i kylan medan Saga äter morgongröt…!

Förresten, jag måste ju ge er ett litet tips! Ni glömmer väl inte att ni får 10 euros startbonus vid ert första köp då ni registrerar er på Bonusway via bloggen (samarbete)? Läs vad jag har skrivit tidigare om det här.

9 reaktioner på ”Hemma igen med flunssa

    1. Joo vem blir inte glad av att leka kukkuu-leken lite! Hoppas på bättre mående redan imorgon. Frisk luft är ju alltid bra när man är sjuk också tycker jag 🙂

  1. Stackars liten, hoppas hon kryar på sig snart! Att vara ute i friska luften brukar göra det lättare att andas också. Nässug är inte populärt här heller, vissa gånger går det bra, andra vägrar hon samarbeta.
    Tänk att ni har så mycket snö där nere att ni måste skotta och här har vi bara lite vitt på marken som egentligen bara är rimfrost…

      1. Nu har vi också fått snö här, har vräkt ner hela förmiddagen. Typiskt att det skulle vara just idag när vi ska iväg med vagnen på mamma-barnträff (och vägen säkert är oplogad… 😕) och sen ikväll ska jag och en bekant på föreläsning till Nykarleby… 😟

  2. Har du hört talas om baby-vac? Det är en nässug som man lägger fast i damsugaren. Den är mycket effektivare än de som man själv måste suga plus att det går fortare (bra om barnet krånglar). Ett litet tips bara 🙂 Nu när vi har den funderar man hur man klara sig utan tidigare.

    1. Tack för tipset! Vi hade funderat på den men tyvärr är Saga liiiivrädd för dammsugaren också. Som tur godkänner hon att jag tar ut kråkor med pincett så lite får man tömt iaf! Kram 🙂

Kommentera detta!

