Lilla kvällslistan

1. Bästa frukosten?

    •  En lugn söndagsfrukost hemma, hela familjen. Kaffet dricks varmt, alla är glada och det finns färsk frukt och bär, nybakt bröd och hemgjord granola på bordet. Kanske ägg och bacon. Mums.

_MG_1879Favoritfrukosten då jag var höggravid och sjukledig. Så här i efterhand kanske jag inser att frukt och saltgurka var en ganska enorm craving…

2. Aldrig dricka ett glas vin igen eller aldrig få dricka en drink igen?
  • Aldrig dricka en drink! Jag gillar vin, men har aldrig lärt mig namn på drinkar o sånt.

3. Om du måste klä dig i en enda färg resten av livet, vilken skulle det vara?
  • Oj, va svårt! Det kanske skulle vara grått eller svart då, jippii för färgglada mig hehe.
4. Bästa uppfinningen?
  •  Det måste nog vara kameran. Eller internet kanske.
5. Vilken egenskap saknar du enligt dig själv?
  • Jag har väldigt svårt för att glömma saker och ting, och att förlåta. Sårar du mig minns jag det.
6. Vad ska dina barn heta?
  •  Hmm ja, Saga låter ju ganska bra så här spontant 😉 Gillar också Liam, Viggo, Tindra och Juni.
7. Du får välja, vilken stad i vilket land vill du helst bo i för resten av livet?
  • Oj, det var också svårt! Älskar ju att bo där jag bor nu men saknar nog Åbo lite. Ett annat härligt alternativ skulle ju vara Málaga.
8. Aldrig mer få se på tv eller aldrig mer lyssna på musik?
  • Aldrig mera tv säger jag! Musik är enormt viktigt i mitt liv och kan förändra min sinnesstämning helt.
9. Vilket sällskapsspel är du bäst på?
  • Jag är bäst på Alias!
10. Vilket yrke skulle du aldrig kunna ha?
  • Jag kan inte tänka mig jobba som t.ex. sjukskötare, eftersom jag aldrig skulle våga sticka en annan människa. Ett annat alternativ skulle vara att jobba med typ kloaker och avloppssystem. Kan inte.
11. Du fick ta med dig en enda skönhetsprodukt till en öde ö, vilken skulle du välja?
  • Jag skulle nog ta med mig en hårborste. Vad annat behöver man på en öde ö? Vem ser mig i maskara liksom.
12. Vilka är dina 5 favoritbloggar?
  • Också svårt, eftersom jag gillar så många! Hmm… Vilka 5 ska jag välja?! Älskar Camillas blogg pga fotoinspirationen, tycker hon är helt grym! Tvillingarna Lagergrens bloggar läser jag också, klicka för Jessica och Angelica. Andra favvisar är Vanja Wikström och Sara Rasmus.
13. Vem känner dig bäst och varför?
  • Det är säkert min sambo. På sistone har jag blivit bättre på att berätta mer och djupare om allt så nu om nånsin vet han mest…
14. Vad står på din shoppinglista till vintern?
  • Nya utebyxor, som jag skrev här. Jag beställde faktiskt dem jag hade på listan! I enorma storlekar, för mina gamla är ju då väldigt mycket för små trots att de är i samma storlek som mina jeans… som passar..!
15. Om du behöver vara ensam och tänka, vart går du då?
  •  Då sätter jag mig gärna vid havet. Allra helst sitter jag längst ut på bryggan vid min stuga, tittar ut och bara är i lugn och ro.
16. Vilket mål jobbar du mot just nu?
  • Det här kanske låter konstigt, men mitt mål denna vinter är att komma ihåg att njuta av tiden med Saga. I maj återvänder jag på jobb och jag vill inte tänka tillbaka på den här tiden och minnas att jag bara längtade efter nästa dag, som jag gjort på sistone. Veckorna har mest bestått av längtan till veckoslut och familjetid, men nu ska jag försöka sluta med det och istället njuta av varje dag.

_MG_9434.jpg 

17. Vad vill du bli när du blir stor?
  • Alltså det är lite hemskt, men jag vet inte riktigt. Jag gillar verkligen mitt jobb på Lindex men skulle kanske inte kalla det drömyrket. Vill inte jobba med att sälja kläder i tiotals år, även om det är fantastiskt kul. Kanske en mer avancerad position än så inom samma bransch. Mitt drömyrke brukade vara fotograf men antingen är jag i en svacka eller så börjar inspirationen sina. Jag hoppas naturligtvis på svacka, för det går ju om. Nåt annat jag funderat på är inredningsarkitekt, det har jag velat bli länge. Ja, som ni märker är det något kreativt som lockar.
18. Om du skulle skaffa dig en hobby, vad skulle det vara?
  • Att fota är ju min favorithobby, men om jag skulle börja med nåt nytt nu skulle det nog vara träning. Det behöver jag börja med! Har gått ner 5 kilo snart med bara sockerstrejk och hälsosammare matvanor men det känns som att jag behöver något till. Ska bara samla ihop lite mer inspiration först.
19. Kakor, chips eller godis?
  • Godis… Fast inte nu längre 😉 Näe, men det enda jag verkligen längtar efter emellanåt är mjölkchoklad.
20. Vad är det fulaste respektive finaste ordet du vet?
  • Det finaste är nog älskar eller käraste. Det fulaste… Hmm.. Hata är ju inte så trevligt.

vi två.jpg

3 reaktioner på ”Lilla kvällslistan

  1. Vilken kiva lista! Och tack… jösses sitter här och blir helt tagen juh! Vad fint du skriver!

    Och mmm.. jag saknar också Åbo ibland. Trodde aldrig jag skulle säga det för när vi flyttade bort var jag ganska urled men nu under de senaste tio åren har Åbo verkligen utvecklats till en härlig stad så nu drar det nog tillbaka lite grann…Som tur är så har jag bara 20-25 minuter dit 🙂

Kommentera detta!

