En snöfylld dag

Vilken härlig känsla att vakna och se att hela gården blivit färgad vit under natten. Snön låg som ett tjockt täcke över allt och tystnaden var helt underbar. Medan Saga åt gröt gick jag ut efter ved och stod en stund och bara lyssnade. Så otroligt skönt att bara höra tystnad.

Vi har varit ute största delen av dagen, så det var en väldigt trött tjej här hemma på kvällen. Skönt så, då vet jag att hon kommer sova gott inatt! När vi satt och åt middag hela familjen, så mindes jag plötsligt att det var julöppning i Ekenäs ikväll, så jag passade på att ta lite egentid och åkte hastigt och lustigt iväg för glögg, pepparkakor och shopping. Jag behöver verkligen bli bättre på att åka hemifrån ensam, det är så sällan jag orkar fa sen på kvällen när Sambon kommit hem, men det är alltid lika skönt. Funderar på att börja gå på Zumba en gång i veckan eller nåt liknande.

 

Jag kom hem med lite smått i inredningsväg samt en pulka och spade åt Saga! Hon fick åka lite i babypulkan idag men den kändes nog lite liten. Så skönt att få gå och fundera i lugn och ro. Jag förstår aldrig hur mycket jag behöver ensamheten förrän jag får den.

11 reaktioner på ”En snöfylld dag

  1. Ja, jag tyckte också det var lite crazy med julöppning så här tidigt! 😮
    Ni verkar ha fått mycket mer snö än vad vi fick här uppe, marken var inte ens helt täckt och sen kom solen fram och snön smälte bort innan vi ens hann ut.

  2. Marina drar ju zumba blandat med lite andra övningar på måndagar på Malmåsa. Passa på att fara dit å understöd byn. 🙂 Vet inte nu vilken tid exakt..19-20 kanske..

  3. Kl 19-20 är det oftast i Malmåsa och annars kl 18-19 i Fylgia, dagarna varierar men oftast torsdagar.. Marina Karlsson som drar det. Tränar med hantlar blandat med zumba emellan åt 😊 jätte roligt!

    1. Oj va bra o veta! Betalar man per gång eller hur funkar det? 🙂 Tänker för pga sambons jobb har jag inte alltid möjlighet att fa samma tid varje vecka 😉

  4. I Malmåsa e det 3€ och i Fylgia 2€, + en avgift på 10€ i året (om jag minns rätt).. 😊 Ibland e det tisdagar, men nästa vecka blir det på onsdag. 😊

Kommentera detta!

