Den första snön!

Ikväll hade jag tänkt inspireras av juliga tidningar som har samlats på hög när jag inte haft tid att öppna dem. Istället fastnade jag framför en film, Hairspray, på Netflix.

En liten stund hann jag titta i Lantliv Mat & Vin som kom i postlådan igår, men sen råkade jag på något sätt snubbla över de två pappersstjärnorna jag köpte på Ikea i lördags… Och på någon konstig vänster hamnade de sen i fönstret… Hoppsan! Hade förväntat mig himlande ögon hos Sambon men fick istället en tumme upp. Tycker att det inte kan kallas julbelysning när man bor på landet och inte har gatubelysning. Det är nog bara trevligt med lite extra ljus när solen går ner vid halv fem och allt blir mörkt.

Nu måste jag pausa en sekund mitt i bloggandet för att kolla om det snöar ren – och ja! Det snöar! Det är allt något magiskt med den första snön, det tycker jag verkligen. Hoppas hoppas vi får en vit jul i år! Imorgon har det lovats ganska kaotiskt då vintern som vanligt kommer som en stor chock för en stor del av bilisterna i Finland, men kanske vi vågar oss ut i alla fall en sväng.

 

2 reaktioner på ”Den första snön!

  1. Jag trodde jag skulle HATA den här snön, men jag fick en sån himla euforisk känsla (som säkert försvinner när man ska gå UT i slasket) men i alla fall. Jag är inte alls fan av denna tidiga snö, jag gillar när det är kallt och ordentliga minusgrader och det knastrar under skorna. Får jag ärva dina juliga tidningar när du läst klart dem? 😉

Kommentera detta!

