Om det bästa jag har gjort för mig

Nu har jag sockerstrejkat i över tio veckor. Det ni! Ja, okej, en fullständig sockerstrejk är det nog inte längre. Jag har unnat mig lite smått nu som då. En bit lakrits eller så. Det har räckt bra, för sen känner jag att jag inte vill förstöra jobbet jag gjort så här långt. Från att ha varit en riktig sockerråtta till att inte ens tänka på att köpa nåt snask i butiken, det är stort. Hela mitt tankesätt har ändrat utan att jag har funderat desto mer på det.

Den största skillnaden jag märker är nog att jag är mycket piggare. Ja, eller så pigg som man som toddlermamma nu kan vara. Men en skillnad märker jag! Mitt ansikte har också blivit mycket smalare på den här tiden, även om vågen inte visar så stor skillnad ännu.

Mitt nästa steg blir att skippa kolhydrater. Inte helt och håller, det orkar jag inte med. Tänker fortfarande äta turkisk jogurt med hemlagad granola till frukost. Men potatis är ett stort nej, för det ger mig väldigt uppsvälld mage och allmänt dålig fiilis. Bröd kommer jag också att dra ner på. Jag har en väldigt bra bok här hemma som heter LCHF-husmanskost (adlink) och den rekommenderar jag verkligen åt den som vill äta LCHF! Finns en massa bra recept och tips på dagens alla måltider.

Jag har också börjat dricka citronvatten, vilket jag plötsligt insåg att hjälpte till sötsuget också. Superbra!

 

 

 

3 reaktioner på ”Om det bästa jag har gjort för mig

  1. Jeee, en till att bolla LCHF ideer med. Jag är inte heller strikt men har märkt att det fungerar ändå! Slutat helt med potatis, spannmål och ris och jag mår så himla bra att det inte ens skulle vara värt att gå tillbaka!

Kommentera detta!

