Höstlista

Denna stal jag av Camilla… ❤

 

Beskriv din höst med tre ord:
Mysig, aktiv, trött

Hur ser din höstoutfit ut?
Lager på lager, stora mysiga tröjor, strumpbyxor och kjol, halsdukar och vantar.

Bästa musiken för regniga dagar
Melissa Horn, Poets of the Fall, en massa enstaka finska låtar…

Vilka serier rekommenderar du att följa, eller film att se?
Downton Abbey, The Paradise, Audrey Hepburn-filmer.

Vad är den höstigaste maträtten?
Soppor och svamp! Mums. Vi äter soppa minst en gång i veckan nu.

Var hänger du mest under helgen?
Under helgen eller hösten? Under hösten hänger jag nog mest i soffan varje kväll, hehe. På helgerna har vi mycket program men pga stressen i min kropp försöker jag tacka nej till lite ditt och datt och istället försöka vila i soffan eller sängen.

Har du någon inplanerad resa?
En kryssning.

_MG_8631Ifjol åkte jag på kryssning med momi och Saga

Hur förbereder du dig för vintern?
Just nu borde jag förbereda mig genom att köpa varma underställ, leggings och utebyxor för de jag har hemma går inte på mig längre. Men det är ju så tråkigt att handla! Var dock i lekparken idag i -1 grader och höll på att frysa rumpan av mig pga blåsten… Så det är ett måste. Annat jag gör är plockar fram ännu fler ljus, klär på mig yllesockorna och idag tog jag fram lådan med mina ylletröjor!

Vilka bloggar frossar du i för tillfället?
Ärligt talat frossar jag inte alls just nu, tyvärr. Det finns liksom inte tid till det.

Vad har du på din TO-DO list i höst?
Jag skulle vilja komma igång med träning, dessutom ska jag fixa upp våra skrubbar lite. Jag vill också pigga upp hjälpköket på nåt sätt.

Några tips hur man botar höstdeppigheten?
Ta dig tid att bara vara, tänd många ljus, se en film du gillar, stretcha ordentligt på morgonen eller yoga lite, häng upp ljusslingor eller happylights. Mys på med allt du gillar! Varm kakao med marshmallows eller en stor kopp te. Baka bröd.

Vad är det bästa i hösten?
Att jag kan klä mig i mycket kläder utan att ha för varmt, att jag fyller år (hehe), alla färger, den där känslan när julstämningen sakta börjar krypa på, att man har en bra orsak att stanna inne ibland.

Vad är det sämsta med hösten?
De där iskalla vindarna som blåser igenom märg och ben, att klockorna flyttas bakåt (stal den av Camilla också), det kommer göra vår lilla tjej helt råddig tror jag… Att jag alltid alltid alltid blir deppig på hösten och tror jag har nån värre depression på gång…

Hur höstmyser du?
Med ljus, bra filmer, mys med Sambon under en varm filt. Promenader soliga höstdagar. Hemmaspa och en stor kopp te.

Vad är du orolig för inför hösten?
Jag är inte orolig för nånting egentligen, försöker fånga dagarna nu för snart är min hemmatid med Saga över, buhuu!

Vad ser du allra mest fram emot i höst?
Kryssningen med familjen, åh så jag längtar! Att jag o Sambon kanske går på bio på lördag. Att han o jag blir bjudna på middag och en natt på tumis på hotell snart!

 

5 reaktioner på ”Höstlista

Kommentera detta!

