Lite egentid

Som ni som läser aktivt vet har jag ju varit helt extremt stressad på sistone, trots att inget egentligen har ändrat. Som om all stress bara kom på en gång o fick min hjärna och kropp att svämma över av… Allt. Att vara mamma är ingen dans på rosor och definitivt inte då när barnet inte sover bra på nätterna. Stup i kvarten gråter hon och jag blir en så dålig människa när jag sover dåligt. Ja, ni förstår ju att bloggen också blir lite bortprioriterad då.

Därför är det guld värt med en timme eller två egentid. Ikväll har jag varit ensam ett par timmar, har lyssnat på Tvillingpodden, legat i soffan och så har jag redigerat lite bilder. Känt hur kroppen, ja verkligen känt hur kroppen slappnade av.

Nu hör jag dock bilen köra in på gården så ska fortsätta vara mamma igen en stund, tills Saga går och lägger sig. Då blir det en stor kopp te och nån film på Netflix! Puss o kram på er.

PS. Glöm inte att ni kan nominera mig till Årets Familjeblogg här. Ända till den 28.10 kan ni nominera!

_MG_9244

2 reaktioner på ”Lite egentid

Kommentera detta!

