Jihoo, fredag!

Sällan har jag varit så glad över fredag som denna vecka! För det första har vi äntligen planer , för det andra så är ju fredag alltid en lite extrabra dag för då närmar sig tid med familjen! För Saga o Sambon – tumistid! För mig! EGENTID!! Jiihaa!


Min sockerstrejk tog förresten slut i onsdags! 58 dagar var jag (så gott som) utan socker, tillät dock frukt och fyra godisar syndade jag med också. Men efter de godisarna mådde jag riktigt ruttet psykiskt, eftersom det kändes som om jag hade förstört flera veckors jobb, så jag lärde mig väl kanske nånting där. Nu har jag dock bestämt mig för att fortsätta, så ända fram till jul, alltså 64 dagar, ska jag ännu vara utan. Det blir nog en utmaning på ett annat sätt, för jag tycker om julstjärnor och hade sett fram emot att baka pepparkakor med Saga. Att julgodiset redan är framme i butiken kunde jag ignorera rätt så bra. Suget är ju inte alls lika starkt längre!

Den här veckan har jag dessutom ätit mindre mjölkprodukter, jag försöker komma på vad som orsakar min dagliga uppblåsthet. Jag har ätit turkisk jogurt som vanligt på morgonen men dricker Oatlys iKaffe till kaffet istället för vanlig mjölk, men det har inte haft någon skillnad. Jag misstänker att den största boven är potatis… Spännande, va? 😉

 

2 reaktioner på ”Jihoo, fredag!

  1. Nu förtiden finns det ju alla möjliga pepparkakdegs recept utan socker på nätet, så de lönar sig att kolla 🙂

Kommentera detta!

