En insikt

Ni vet den där känslan, då man tänker ”oj men det där skulle vara perfekt i vårt hem, måste köpa det!” bara för att några sekunder senare inse att något liknande väntar på lite kärlek i källaren?

MULIG Hylly IKEA Soveltuu myös kylpyhuoneissa ja muissa kosteissa sisätiloissa käytettäväksi.
Bild Ikea

Kollade på Ikea i morse (jaja okej det här är tidsinställt nu vet ni det) och planerade ena skrubben i huvudet, o ba ”oj men det här blir inte såå dyrt, det kan jag åka efter imorgon så är det bara att börja fixa sen!” o så inser jag att det både här hemma och på stugan finns en hel hög med Lundiahyllor som vi hade hemma i barndomshemmet. Lundiahyllor som bara står där i bitar och väntar på att någon ska älska dem. Så nu planerar jag istället hur jag ska hinna ta ut allt från skrubben och bygga ihop hyllor utan att ha en toddler (som skriker på mig) i hälarna.

Mirakel sker nämligen, igår sov hon så länge på dagen att jag hann måla hennes docksäng. Men mer om det senare! Nu ska jag göra ett tidsschema så att jag kan tömma allt utan att hon märker det, för märker hon det så har jag sagda ”allt” runt hela huset sen. T.ex. gardiner och julpynt och skor som inte passar, och annat som man kan slå tårna i när man går en millimeter in i skrubben. Åh ja, det här blir nog bra det. Ska bara dricka upp kaffet först……

Kommentera detta!

