Barnloppis eller ej?

_MG_8948-2

Godmorgon från ett mörkt Tenala! Här tar vi det lugnt för en gångs skull, inga planer på några timmar framåt. Sambon o jag dricker kaffe o Saga busar runt. Imorgon går det stora barnloppiset av stapeln i Ekenäs och jag funderar på om jag alls ska orka gå dit. Älskar loppisar men bara tanken på alla människor ger mig nästan lite ångest. Å andra sidan så är det ofta kul när man väl är där men i alla fall… I fjol fyndade jag en hel del för en struntsumma, bl.a. två höst/våroveraller för sammanlagt 4,50 €. Helt vansinnigt bra var det. Fast ja, i år… Jag tror inte vi behöver nåt på samma sätt. Saga har ytterkläder i storlek 92 nu och de kommer säkert passa på våren ännu, tänker jag.

Fast när man tänker på saken så är ju några timmar på ett loppis alldeles ypperlig egentid. Jaja, får se.

 

5 reaktioner på ”Barnloppis eller ej?

  1. Jag tänker för första gången skippa barnloppiset. Till babyn shoppar vi sedan då vi vet vem som kikar ut 😊 och tror jag shoppar åt Moa på samma gång då.

  2. Jag tror också att jag kommer att skippa det denna gång. Det är alltför mycket folk där och det är svårt att hitta några riktiga fynd då det är så trångt 😕 Går hellre på vanliga loppisar i lugn och ro kikar runt

Kommentera detta!

