Om schlagersminket

I samarbete med Dermoshop

Inför min födelsedag fick jag hem ett stort paket med en massa lyx från Dermosil, där fanns bl.a. produkter från deras nya serie för ansiktsvård som heter Faces, samt lite smink och annat smått och gott!

_MG_8015 _MG_8037

I serien Faces har jag testat produkterna Exfoliating Night Serum, Moisturizing Cream Medium och Refreshing Eye gel och jag tycker de känns väldigt bra! Enda pyttelilla minuset jag kan ge är att ansiktskrämen inte känns så dryg, men i motvikt känns den väldigt fuktgivande och uppfriskande så det stör inte så mycket.

Ögonkrämen passar mig perfekt – jag är ju en trött hemmamamma och den ger verkligen resultat och piggar upp hyn under ögonen. Den exfolierande nattkrämen började jag använda samtidigt som jag hade mycket hormonnippor under munnen och jag tyckte den gav resultat redan efter ett par nätter. Den känns redan som en favoritprodukt.

_MG_8027 2016-07-19_09-36-49

Sminket gillar jag också – speciellt eyelinern som jag verkligen tycker håller vad den lovar. Den heter Moist Proof och lever upp till namnet riktigt bra. Lite svartare i färgen kunde den vara men det är nog en smakfråga. Inför min schlagerfest sminkade jag mig nästan bara med produkterna från Dermosil, läppstiftet Vintage var dessutom otroligt nog en perfekt nyans för mig, något som A L D R I G händer.

De övriga produkterna jag testade hittar ni här:

Foundation
Mascara
Mineralpuder (som inte innehåller bismuth oxychloride, något som kan finnas i en del mineralpuder och kan ge vissa kli i ansiktet. Jag är mycket nöjd över att ha hittat ett mineralpuder som INTE innehåller detta!)

Ögonskugga

Concealer

Jag har länge tyckt om Dermosils produkter, och nu då mina ögon har öppnats även för sminket kan jag verkligen rekommendera att satsa på inhemskt och shoppa på Dermosil!

En reaktion på ”Om schlagersminket

Kommentera detta!

