Decluttering hemma

Jag har – igen – börjat rensa här hemma. Lådor har städats, tomatsåsfläckiga pannlappar har slängts, porslin har sålts och onödiga kvitton och lappar har bränts upp.

Jag ville nämligen köpa några nya dynvar till soffans prydnadskuddar, men jag kände att jag inte kunde göra det utan att sälja och gå igenom lite. Så nu har jag sålt lite grejer och beställde dem med bättre samvete. Har också några kassar med saker som ska till Emmaus, men eftersom jag ännu har så mycket att gå igenom med öppna ögon så ids jag inte föra dem ännu. Mitt klädskåp innehåller väldigt mycket kläder som jag inte använder, som jag gång på gång lägger tillbaka men aldrig har på mig, som jag verkligen borde ta itu med. Jag är knappast den enda…

Har ni några fantastiska tips för att enkelt rensa hemmet från onödigt? Jag brukar googla decluttering lists, det är mitt bästa tips.

3 reaktioner på ”Decluttering hemma

  1. Det är något jag också borde göra, börjar bli trött på att det är proppfullt överallt! Men jag är värdelös på att göra mig av med saker och kläder, sparar alltid saker som kan vara ”bra att ha” eller jag/vi fått i present av någon och inte har hjärta att göra mig av med… Och kläder jag tänker att jag ska kunna ha ännu någon gång… För att inte tala om alla inredningstidningar jag inte kan göra mig av med! Suck… Skulle behöva en hel herrgård för att få plats med allt! Hade tänkt ha loppisbord i höst men favoritloppisen, där jag brukat sälja, har tyvärr stängt, buhuu! 😕 Ibland skulle jag ha lust att sätta en bomb under alla saker och börja om från början med bara det man faktiskt behöver!

Kommentera detta!

